شناسهٔ خبر: 67211696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رضوانی مطرح کرد:

ضرورت ايجاد سازماني براي حمايت از کشاورزان در مواقع بروز بحران

صاحب‌خبر -
ضرورت ايجاد سازماني براي حمايت از کشاورزان در مواقع بروز بحران
خبرگزاری آریا - نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس دوازدهم، افزود: جای خالی سازمانی حمایتگر و سازوکاری که به معنای واقعی حامی کشاورزان باشد، احساس می‌شود تا سوبسیدی را برای ارائه به کشاورزان در زمان وقوع بحران در نظر بگیرد.

بهنام رضوانی به گزارش سرویس سیاسی آریا در گفت‌ وگو با خانه ملت، در انتقاد نسبت به نبود سازمان حمایتگر برای حمایت از کشاورزان در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، گفت: یکی از خلاءهای کنونی نبود سازمانی است که در زمان وقوع بحران با ارائه وام بلاعوض به طور کامل از کشاورزان حادثه‌دیده حمایت کند.
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کارشناسان در زمان وقوع بحران به کشاورزان حادثه‌دیده پیشنهاد بیمه کردن محصولاتشان را می‌دهند و این درحالی است که کشاورزانی که محصولات خود را بیمه می‌کنند نمی‌توانند مبلغی برابر با خسارت وارد شده دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: اغلب سازمان‌های بیمه گر در زمان وقوع بحران یا از جبران خسارات کشاورزان طفره می‌روند یا تنها یک دهم خسارت وارد شده را پرداخت می‌کنند که بعد از طی پروسه طولانی مدت اداری صورت می‌گیرد.
رضوانی با اشاره به پروسه طولانی مدت اداری، تصریح کرد: معمولا بعد از وقوع حوادث غیرمترقبه همچون سیل پرونده‌ای برای هر کدام از خسارت‌دیدگان توسط جهادکشاورزی استان تشکیل شده سپس در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار می‌گیرد تا تامین اعتبار شود که معمولا محقق نمی‌شود و فقط کشاورزانی که بیمه باشند می‌توانند یک دهم خسارت خود را دریافت کنند.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون جای خالی سازمانی حمایتگر و سازوکاری که به معنای واقعی حامی کشاورزان باشد، احساس می‌شود تا سوبسیدی را برای ارائه به کشاورزان در زمان وقوع بحران در نظر بگیرد.
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه در شرایط کنونی به دنبال وقوع بحران تمام محصولات کشاورزی اعم از آبی و دیمی از بین می‌رود و درآمد یک‌ساله کشاورزان در یک لحظه صفر می‌شود و هیچ وام بلاعوضی برای این شرایط وجود ندارد و فقط تسهیلاتی با 15 درصد سود و بازپرداخت 5 ساله در حالی به کشاورزان اعطا می‌شود که قادر به پرداخت این اقساط نیستند ./
پایان پیام

نظر شما