شناسهٔ خبر: 67211119 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اتفاقات عجیب پرونده این زندانی سیاسی

اقتصادنیوز: پرونده قضایی حمید نوری از ابتدای بازداشت در مدت زمان ۱۶۸۰ روز انفرادی عجیب‌ترین اتفاقات را در پی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  عجیب‌ترین اتفاقات پرونده قضائی و زندانی‌شدن حمید نوری را می‌توان به شرح ذیل برشمرد.

طولانی‌ترین انفرادی دنیا: ۱۶۸۰ روز معادل ۴۰۳۲۰ ساعت

بی‌خبرترین زندانی دنیا: نوری از لحظه بازداشت تا ۸ ماه، اجازه هیچ‌گونه تماسی با خانواده خود را نداشت.

محدودترین زندانی دنیا: نوری در طول ۵۶ ماه حبس در سوئد، هیچ‌گاه اجازه تماس تلفنی یا ملاقات منظم با خانواده خود را پیدا نکرد. مترجم در اختیار نداشت و به پزشک دسترسی پیدا نکرد.

بی‌پزشک‌ترین زندانی دنیا: حمید نوری نزدیک ۵ سال، از معاینه ساده توسط چشم پزشک محروم بود. او در زندان دچار کرونا و شکستگی پا هم شد!

خبر مرتبط
حمید نوری وارد ایران شد/پیام زندانی آزاد شده به منافقان+فیلم

اقتصادنیوز: هواپیمای حامل حمید نوری، شهروند ایرانی به اسارت گرفته شده در سوئد لحظاتی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

یک‌جانبه‌ترین دادگاه دنیا: در طول بیش از ۹۰ جلسه دادگاه، ۶۵ نفر از اعضای منافقین علیه حمید نوری شهادت دادند ولی او اجازه نداشت حتی یک شاهد به دادگاه معرفی کند!

بی‌ربط‌ترین حکم قضایی‌: تعدادی از اعضای سازمان تروریستی منافقین، شکایت و پرونده‌ای را در انگلیس آماده کردند. موضوع شکایت مربوط به اتفاقاتی در ایران و یک ایرانی بود. در ادامه کشور سوئد به این شکایت ورود و برای نوری حکم حبس ابد صادر کرد!

خشن‌ترین پلیس: پلیس سوئد، در یکی از شب‌هایی که نوری در حال مطالعه کیفرخواست پرونده بود تا بتواند روز بعد در دادگاه از خود دفاع کند، کیفرخواست را به زور از وی گرفت و او را به شدت کتک زد؛ به‌نحوی که یکی از گوش‌های نوری آسیب دید.

فریب‌کارانه‌ترین اقدام قضائی: پلیس سوئد در دوران بازداشت نوری، افسر ایرانی‌الاصل را که می‌توانست فارسی صحبت کند به نوری نزدیک کرد و درد دل‌های نوری با پلیس ایرانی را به عنوان مدرکی علیه او در دادگاه مورد سو استفاده قرار داد.

خبر مرتبط
حمید نوری وارد تهران شد+ فیلم

اقتصادنیوز:‌ حمید نوری دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

عجیب‌ترین سند و مدرک قضائی دنیا: دادستان سوئد در یکی از جلسات دادگاه، پیامک تبریک نوروزی حسن روحانی را که به صورت سیستمی برای همه شهروندان ایرانی ارسال شده بود و در تلفن همراه نوری هم موجود بود، به‌عنوان مدرک مهمی برای اثبات اهمیت جایگاه و مقام نوری در ایران به قاضی اعلام کرد!

افسرده‌ترین افراد مرتبط با این پرونده در حال حاضر: گروهک منافقین با تمام سرمایه‌گذاری و هزینه‌ای که روی این پرونده کرده بود و ایرج مصداقی به عنوان کارپرداز اصلی ماجرا بود.

 

نظر شما