شناسهٔ خبر: 67210796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نامزدها با اخلاق‌مداری امکان انتخاب فردی شایسته را مهیا کنند

عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کاندیداها و هواداران آنها در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات با رعایت اصول اخلاقی و رفتار اخلاق‌مدارانه با حفظ آرامش کشور فرصتی را برای یک انتخاب شایسته فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا مجیدی عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اهمیت و ضرورت رعایت اخلاق از سوی کاندیداهای مجلس و هواداران آنها در رقابت‌های انتخاباتی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی اخلاقی بوده و نظام برآمده از آن هم نظام مردسالاری دینی بر پایه اخلاق است. لذا اخلاق در تار و پود روابط فردی و اجتماعی ما به ویژه در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی اصل است.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات یکی از ایستگاه‌ها و میدان‌های آزمون درس اخلاق در حکمرانی جمهوری اسلامی از سوی چهره‌هایی است که قرار است یکی از بالاترین جایگاههای کشور را کسب کنند، یادآور شد: اگر بناست جلب اعتماد عمومی و تقویت اراده عمومی و پشتیانی مردمی در انتخابات شکل بگیرد یکی از عنصرهایی که می‌تواند کمک کننده باشد اخلاق است.

این استاد دانشگاه افزود: تجربه‌های ناموفق گذشته در رقابت‌های انتخاباتی تا حدی مردم را از  حرکت‌ها و رفتارهای غیراخلاقی زده کرده است لذا در اخرین تذکرات رهبری در 14 خرداد تاکید  ایشان بر اخلاق‌مداری در این عرصه بود.

مجیدی ابراز امیدواری کرد کاندیداها و هواداران آنها در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات با رعایت اصول اخلاقی و رفتار اخلاق‌مدارانه با حفظ آرامش کشور فرصتی را برای یک انتخاب شایسته فراهم کنند.

وی اضافه کرد: اگر بناست در عرصه سیاست موفق  شویم همه برنامه‌های ما باید در مسیر اخلاق باشد.

انتهای پیام/

نظر شما