شناسهٔ خبر: 67210485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ضربه مهلک به فرهنگ و هنر البرز/ مهاجرت اهالی تئاتر!

مدیرکل حوزه هنری البرز با بیان اینکه اهالی تئاتر برای ماندن و کار در کرج با چالش‌های بسیاری مواجه هستند، گفت: همین چالش‌ها موجب شده تا افراد با استعدادی در زمینه‌های بازیگری، نویسندگی، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی برای کار به تهران بروند.

صاحب‌خبر -

محمد مهرابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج اظهار داشت: ‌تلاش داریم که هم در بخش کتابخوانی بتوانیم الگوهای نمونه یا همان کتابخوان‌های حرفه‌ای را به علاقه‌مندان‌ و نویسندگان البرز معرفی کرده و هم وضعیت کتاب و کتابخوانی را در استان مورد بررسی قرار دهیم.

مهرابی اضافه کرد: به این بهانه، گفت و گویی را با نویسندگان البرزی و کتابخوان های حرفه ای در قالب یک برنامه تلویزیونی تهیه کردیم. همچنین در قالب آیتمی با عنوان "کتابچه خبر" نیز وضعیت‌ مطالعه، تجهیزات و امکانات کتابخوانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به قرارگیری کتاب و محصولات فرهنگی و هنری در سبد فرهنگی خانواده ها به شدت احساس می شود، اضافه کرد: در زمینه تئاتر و خلاءهایی که در این حوزه احساس می شود، تهیه و تولید برنامه تلویزیرنی با عنوان "تئاتر ما" نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول به مهاجرت هنرمندان کرجی به ویژه هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش به استان تهران اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به نزدیکی البرز به پایتخت و وجود امکانات و زیرساخت‌های خوب در تهران، اهالی تئاتر برای ماندن و کار در کرج با چالش های بسیاری مواجه هستند که اگر این چالش ها برطرف نشوند امکان مهاجرت آنان به پایتخت بسیار محتمل است.

مهرابی عنوان کرد: همین چالش ها موجب شده تا افراد با استعدادی در زمینه‌های بازیگری، نویسندگی، نمایشنامه نویسی و کارگردانی برای کار به تهران بروند و یا حتی مهاجرت کنند و این موضوع ضربه مهلکی به فرهنگ و هنر استان البرز وارد کرده است.

وی ادامه داد: درصددیم با مشارکت و همکاری صدا و سیمای استان به سراغ هنرمندانی در زمینه تئاتر برویم که یا از این استان رفته‌اند و یا در این استان زندگی و کار می کنند اما فراموش شده یا مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل حوزه هنری استان البرز افزود: ما قصد داریم از این طریق به بیان مشکلات و بررسی مسائل و چالش های مختلفی بپردازیم که هنرمندان استان با آنها مواجه هستند. مصاحبه با هنرمندان، شنیدن دغدغه ها و بیان مطالبات آنان، حضور در تمرین های هنری و به نوعی تبلیغ رایگان فعالیت های آنان پس از تهیه و تولید این برنامه می تواند اتفاق خوبی را در عرصه هنر رقم بزند.

این مسئول، به غفلت از ظرفیت های مردمی و نیز تاکید بر لزوم توجه ویژه به اجرای تئاتر در مساجد و محلات و شناسایی استعدادها نیز اشاره و اظهار کرد: با ورود به جمع مردم و علاقه مندان به هنر می توان استعدادهای زیادی را کشف و آموزش افراد با استعداد را آغاز کرد و مسیر درست هنر، خصوصا مطالبه گری را به آنها نشان داد. تلاش می کنیم از این طریق بخش خصوصی را نیز پای کار بیاوریم و از مشکلات این حوزه بکاهیم.

انتهای پیام/

نظر شما