شناسهٔ خبر: 67207178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

راهگشایی برای ایران با حمایت از مسعود پزشكیان ممكن شده؛ اکنون نوبت شهروندان است

محمدرضا جلایی‌پور نوشت: اكنون نوبت شهروندان، نهادهاي سياسي و مدني و گروه‌هاي مرجع و بسيج‌گران راي است كه از فرصت استثنايي به دست‌آمده، براي ايران و برداشتن گامي موثر در مسير بهبود زندگي شهروندان استفاده كنند. هر ساعتِ هر روز پيش رو تا انتخابات براي بسيج راي شهروندان از دست‌ندادني است.

صاحب‌خبر -
راهگشایی برای ایران با حمایت از مسعود پزشکیان ممکن شده؛ اکنون نوبت شهروندان است
کد خبر: 663659
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ۰۸:۱۳:۴۰

«راهگشایی با مسعود پزشکیان» عنوان یادداشت روزنامه اعتماد به قلم محمدرضا جلایی‌پور است که در آن آمده: راهگشایی برای ایران با حمایت از مسعود پزشکیان در انتخابات ۱۴۰۳ ممکن شده است. پزشکیان مصداق روشنی از اصلاحگر میانه و توافق‌ساز، ایران‌دوست، عدالت‌خواه، توسعه‌گرا و مردم‌سالار است. نامزدی برای تقویت « نهادسازی در پایین و توافق‌سازی در بالا». برای ساختن توافق‌های داخلی و موازنه بین‌المللی. برای روزنه و راهگشایی مصلحانه در بالا و پایین. برای عدالت‌خواهانه‌تر شدن گفتمان اصلاحگرانه در ایران. پزشکیان در دهه‌های گذشته توجه متوازنی به عدالت و آزادی داشته است، پاکدستی و صداقت کم‌نظیری دارد و به اقتضائات اصلاحگری تدریجی و قانونی و خشونت‌پرهیز التزام عملی و بلندمدت نشان داده است.

همچنین سوابق علمی و تجربه‌اش در دولت‌ها و مجالس متعدد، قابلیتش در ساختن توافق‌های حل مساله‌ای و ائتلاف‌های وسیع گشایشگر و توانایی‌اش در بهره‌گیری از بهترین مدیران و متخصصان کشور او را نامزد شایسته‌‌ای برای ریاست‌جمهوری کرده است. چند دهه مواضع سنجیده و اصلاحگرانه و منسجم پزشکیان در دفاع از گشایش مردم‌سالارانه، سیاست خارجی خادم امنیت و توسعه، سیاست اجتماعی کاهنده فقر و نابرابری، سیاست اقتصادی و صنعتی افزاینده رشد و «شغلِ خوب»، و دفاعش از میهن‌دوستی تکثرپذیر و حقوق و آزادی‌های اساسی همه ایرانیان، نیز او را به نامزدی بدل کرده است که می‌تواند سازنده توافق‌های برد-برد میان حاکمیت و شهروندان و افزاینده قدرت متشکل جامعه و ظرفیت حل‌مساله‌ای دولت شود. 

پزشکیان همچنین در جایی ایستاده است که می‌تواند بر شکاف‌ها و زخم‌های پرمخاطره متعددی پل بزند و مرهمِ ترمیم‌کننده بگذارد. شکاف ناراضیان معترض و حاکمیت، شکاف مرکز و پیرامون، شکاف میان‌داران و طردشدگان، شکاف محرومان و بهره‌مندان، شکاف جنسیتی و شکاف میان ایران و جهان. او در میدان این انتخابات می‌تواند ترکیبی از گروه‌های اجتماعی بزرگ و طبقات متوسط و کم‌برخوردار را نمایندگی کند..

همچنین حمایتِ اصولمندِ طیف بسیار گسترده‌ای از اصلاح‌طلبان و نیروهای میانه و اصولگرایان معتدل و بی‌نمایندگان سیاسی از دکتر پزشکیان در این انتخابات ممکن شده است. علی‌رغم ردصلاحیت‌های غیرعادلانه انتخابات همچنان رقابتی است به او می‌توان رای ایجابی داد و نه صرفا رای اعتراضی و سلبی. اکنون نوبت شهروندان، نهادهای سیاسی و مدنی و گروه‌های مرجع و بسیج‌گران رای است که از فرصت استثنایی به دست‌آمده، برای ایران و برداشتن گامی موثر در مسیر بهبود زندگی شهروندان استفاده کنند. هر ساعتِ هر روز پیش رو تا انتخابات برای بسیج رای شهروندان از دست‌ندادنی است. گشایش عملی و توان‌افزایی سیاسی و اقتصادی و مدنی، احیای امید اجتماعی، احیای سیاست، احیای همبستگی و انسجام ملی و بهبود زندگی طیف وسیعی از گروه‌های اجتماعی متکثر و بی‌صدا با ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان دست‌یافتنی است، به شرط بسیج حداکثری توان و حمایت‌های دغدغه‌مندان ایران. «ذی‌نفعان زندگی و امنیت و گشایش متحد شوید! پای ایران در میان است.»

 

نظر شما