شناسهٔ خبر: 67206654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۷ خرداد

واردات 720 میلیارد دلاری در دولت احمدی‌نژاد

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم

صاحب‌خبر -

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

27 خرداد 1354؛ خط کشتیرانی بین ایران و مصر دائر شد

کشتی‌های ناوگان بازرگانی ایران در 17 بندر دریای سرخ و خلیج فارس پهلو می‌گیرند.

کشتیرانی ملی آریا یک خط جدید حمل کالا در دریای سرخ ایجاد کرد که مبدا آن ایران و مقصد نهایی آن کانال سوئز تعیین شده است.

در خط کشتیرانی دریای سرخ که پس از باز شدن کانال سوئز دائر شده، فعلا دو کشتی به کار می‌افتد اما در صورت استقبال بازرگانان و صاحبان صنایع، تعداد کشتی‌های این خط اضافه خواهد شد.

ظرفیت دو کشتی آریا در خط دریای سرخ یکی 4800 تن و دیگری هشت هزار تن است و هر دو دارای تجهیزات کافی برای بارگیری و تخلیه کالا هستند.

27 خرداد 1364؛هشدار عربستان در مورد کاهش احتمالی قیمت نفت

وزیر نفت عربستان سعودی، شیخ احمد زکی یمانی به اعضای اوپک اخطار کرده است که قیمت جهانی نفت ممکن است به زیر 20 دلار برای هر بشکه سقوط کند.

یمانی این مطلب که عربستان سیل نفت را به بازار روانه خواهد کرد را تکذیب کرد.

یمانی گفت: عربستان سعودی که تولید نفت آن در 20 سال گذشته پایین‌ترین سطح را با کمتر از 2.5 میلیون بشکه در روز در ماه مه (اردیبهشت‌ماه) گذشته داشته است، چاره‌ای دیگر جز افزایش تولید ندارد. به این علت که کشور سعودی با یک کمبود جدی گاز طبیعی و نفت مواجه است.

27 خرداد 1374؛قیمت فرش ایران در بازار اتریش افزایش یافت

بهای فرش ایران در بازار اتریش 20 درصد افزایش خواهد یافت.

براساس گزارش روزنامه اتریشی «کوریر» به خاطر اعمال مقررات جدید صادرات و گمرکی در ایران بهای فرش دستباف ایرانی در بازار اتریش 20 درصد افزایش می‌یابد.

27 خرداد 1394؛ واردات 720 میلیارد دلاری در دولت احمدی‌نژاد

میزان واردات در زمان تصدی دولت نهم و دهم طی سال‌های 1384 لغایت 1391 براساس جدول تراز پرداخت‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و میزان خروج ارز به منظور ورود کالا و خدمات رقمی بالغ‌بر 685 میلیارد دلار بود.

بهزاد شیری، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران با اعلام این خبر جزئیات واردات 720 میلیارد دلاری در زمان تصدی دولت نهم و دهم را تشریح کرد و گفت: رقم مذکور شامل 513 میلیارد و 227 میلیون دلار واردات کالا، 46 میلیارد و 74 میلیون دلار واردات گاز و فرآورده‌های نفتی و 126 میلیارد و 381 میلیون دلار خدمت است.

نظر شما