شناسهٔ خبر: 67202402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عرفه روز معرفت و دلدادگی به خدا

عرفه روز نیایش و مناجات با خالق هستی و روز معرفت و بخشودگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روز عرفه، از روز‌های پرفضیلت سال است که روایات بسیاری آن را به عنوان روزی ویژه برای بخشایش گناهان و استجابت دعا معرفی کرده‌اند.

عرفه روز نیایش و مناجات با خالق هستی و روز معرفت و بخشودگی و روزى است که خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خویش دعوت کرده و سفره‌هاى جود و احسانش را براى آنان گسترده است.

عرفه، فرصت خداشناسی، بهانه زلال اجابت و روز نیایش و استغاثه به درگاه الهی است. در این روز حجاج از شهر مکه به صحرای عرفات آمده و در آنجا به راز و نیاز و دعا می‌پردازند.

در روایاتی نقل شده که خداوند در شب عرفه در‌های مغفرت خویش را بر بندگان باز می‌کند و در روز عرفه خداوند متعال گناهان توابین را می‌بخشد، هرچند به اندازه ریگ‌های بیابان و قطرات باران و تعداد روز‌های عالم باشد.

حضرت زین العابدین (ع) در روز عرفه صدای گدایی را شنید که از مردم درخواست کمک می‌کرد، به او فرمود «وای بر تو، آیا در این روز از غیر خدا درخواست می‌کنی و حال آنکه برای بچه‌های در رحم، در این روز امید می‌رود که احسان خدا شامل حالشان گردد و سعادتمند شوند».

برای این روز اعمالی نظیر صدقه دادن، روزه گرفتن، غسل کردن قبل از غروب آفتاب، زیارت امام حسین (ع)، دو رکعت نماز مخصوص و دعاى معروف امام حسین (ع) ذکر شده است.

<div id="video-display-embed-code_11219611"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4260568/11219611?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما