شناسهٔ خبر: 67199682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

کاوش باستان‌شناسی در پیاده‌راه باباطاهر سرعت بیشتری می‌گیرد

احمد رجبی راغب

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: هنر زیبای معماری در دوران‌های تاریخی مختلف همدان، لایه‌های مختلف شهری و دوران تاریخی مختلف در محوطه کاوش باستان‌شناسی خیابان باباطاهر همدان در معرض دید عموم قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، محسن معصوم علیزاده روز شنبه ۲۶ خرداد در بازدید از کاوش باستان‌شناسی در خیابان باباطاهر همدان با بیان اینکه این طرح یک ظرفیت مطلوب گردشگری به حساب می آید اظهار کرد: پس از اتمام کاوش‌ها و درصورت کشف آثار تاریخی تا یک ماه آینده امکان نصب کف‌فرش شیشه‌ای و نورپردازی در این خیابان وجود دارد تا عابرین پیاده بتوانند در زمان عبور از این سازه باستانی بازدید کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه اشیا کشف شده در این مکان بیشتر مربوط به ساخت و ساز معماری است افزود: آثار سفالی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی کشف شده و به دیواره‌ها و ساخت و سازهایی دسترسی پیدا کردیم.

معصوم علیزاده اظهار کرد: بخشی از طرح را باز کردیم و نیاز نیست که کل فضا کاوش شود که همین قسمت مورد کاوش نشان‌دهنده بخشی از اتفاقات معماری دوران‌های مختلف است که در این منطقه روی داده و کاوش در این منطقه ما را به اطلاعات لازم می‌رساند.

او با اشاره به همکاری چشمگیر شهرداری همدان با میراث‌فرهنگی از روزهای اول کشف آثار تاریخی در این مکان گفت: بخشی از این آثار مربوط به دوره قاجاریه و دوره اسلامی است که نیاز به کاوش و بررسی بیشتر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: تاکنون اتفاقات چشمگیری رخ داده و نشان‌دهنده کشف آثار معماری ارزشمندی در این منطقه است و تلاش می‌کنیم تا حدود یک ماه آینده بتوانیم به نتیجه قطعی برسیم .

معصوم علیزاده اظهار کرد: بر اساس دستور صادر شده از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این طرح با سرعت بیشتری ادامه پیدا می‌کند تا هر چه سریع تر بتوانیم به جمع بندی برسیم و جلسه‌ای با شهردار برای هماهنگی و همراهی بیشتر در دستور کار قرار دارد.

 او از بازاریان و عموم مردم به سبب همکاری با میراث‌فرهنگی در اجرای طرح کاوش باستان‌شناسی در خیابان باباطاهر همدان و صبوری در اجرای این طرح قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما