شناسهٔ خبر: 67198830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

همدان‌گردی دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی

احمد رجبی راغب

دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی با هماهنگی و تسهیل گری واحد گردشگری شهرداری همدان از نقاط گردشگری بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه بوعلی همدان با هماهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و همچنین اعزام اتوبوس vip از سازمان اتوبوسرانی شهرداری همدان، نقاط سیاحتی تاریخی و گردشگری شهر همدان را تماشا کردند.

این برنامه برای دانشجویانی از کشورهای آسیایی از جمله عراق، عمان، چین و برخی کشورهای همسایه با هدف معرفی ظرفیت‌های موجود گردشگری در همدان برای کشورهای دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شد تا مولد تبلیغ رونق گردشگری همدان باشند.

این همکاری بین مرکز آموزش زبان فارسی  دانشگاه بوعلی با هماهنگی واحد گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان انجام شد که تعامل خوب اداره موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را نیز در پی داشت.

بازدید از مجموعه سایت موزه تاریخی تپه هگمتانه، حضور در آرامگاه بوعلی و برگزاری جشن فارغ التحصیلی ، حضور در آرامگاه باباطاهر، تماشای پیکره باباطاهر و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس در این برنامه گنجانده شده بود.

گفتنی است حضور دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های همدان ظرفیتی فزاینده به موجب معرفی همدان در فراسوی مرزهای این آب و خاک است چرا که گردشگری خارجی موجب ارزآوری بهینه به عنوان فعالیت و رونق اقتصادی بعنوان یک فرصت مطلوب قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما