شناسهٔ خبر: 67196388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشکیل ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در لرستان

رئیس‌کل دادگستری لرستان بر لزوم تشکیل ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در این استان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سعید شهواری، ظهر امروز، در جلسۀ شورای پیشگیری از وقوع جرم در سالن جلسات دادگستری اظهار کرد:  بانک اطلاعاتی مراکز سقط جنین و جراحی‌های غیرمجاز باید توسط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار شورای پیشگیری از وقوع جرم و دادستان‌ها قرار گیرد تا نسبت به برخورد قاطع قانونی و اطلاع‌رسانی اقدام شود.

وی افزود: برای کنترل سقط جنین و خودکشی در لرستان باید برنامه‌ریزی کرد و از ارائه داروهای سقط جنین بدون نسخه معتبر پزشک جلوگیری کرد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان عنوان کرد: سامانه پنجره واحد زمین با استفاده از فناوری‌های نوین برای پیشگیری از وقوع جرم و تعرض به منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی طراحی شده‌است.

شهواری بیان کرد: بر اساس قانون جلوگیری از خردشدن اراضی و گسترش کشاورزی در قطب‌های تولید محصولات مختلف، تفکیک و تقسیم اراضی کشاورزی به قطعات کوچکتر ممنوع است.

وی ادامه داد: ادارۀ جهاد کشاورزی باید برای تغییر کاربری و خردشدن اراضی ورود و از این اقدام جلوگیری کند، زیرا جلوگیری از تغییر کاربری در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون تغییر کاربری اراضی زراعی تکلیف قانونی این اداره است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به وقوع سرقت تصریح کرد: آمار سرقت در این استان سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل کاهش داشت و باید زمینه‌های ارتکاب جرم سرقت را از بین برد.

شهواری تأکید کرد: دوربین‌های پایش تصویری با همکاری شهرداری و شورای شهر نصب شود و اصناف باید مکلف شوند دوربین‌های مداربسته را در محل کسب خود نصب کنند.

وی خاطرنشان کرد: حجم زیادی از سرقت‌ها مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان و ادارات است و این نهادها باید اقدام به نصب دوربین‌های مدار بسته کنند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه عموم سرقت‌های صورت‌گرفته سرقت‌های خرد است، افزود: متولیان امر از جمله استانداری و اداره صنعت، معدن و تجاتر باید نسبت به فعال‌کردن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌فعال اقدام نمایند.

شهواری با بیان اینکه مجرمان سرقت‌های خرد اغلب معتادان متجاهر هستند، عنوان کرد: بخش قابل‌توجهی از زندانیان، معتادان هستند که این امر سبب تحمیل هزینه‌های بسیاری در فرایند کشف، رسیدگی و اجرای حکم به‌ویژه تحمل حبس می‌شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: مدیران نهادهای دولتی و غیردولتی عمومی حق مداخله در انتخابات و استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد خاصی را ندارند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان اذعان کرد: همۀ نهادها باید تمام توان خود را مطابق قانون با رعایت بی‌طرفی برای جذب مشارکت حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور به‌کار گیرند.

شهواری تأکید کرد: ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی باید به روال سابق در جریان انتخابات پیش رو نیز به‌کار خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: رصد مدیران و کمیته فضای مجازی باید به‌صورت ویژه و با قدرت فعالیت خود را ادامه دهد، زیرا انتخابات سرنوشت مردم و آرای حق‌الناس است.

انتهای پیام/645/.

نظر شما