شناسهٔ خبر: 67195107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

غرق شدگی سه یزدی در چهار روز

امسال هم هنوز تابستان از راه نرسیده ، آمار غرق شده ها در استخرهای کشاورزی استان یزد رو به افزایش است و طی چهار روز ، سه غرق شدگی گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

اواخر تیرماه سال گذشته ، طی گزارشی با عنوان « غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی » در روزنامه دنیای اقتصاد ، به وضعیت نامناسب استخرهای کشاورزی استان یزد و آمار تصاعدی غرق شدگی در استخرها پرداختیم  به این امید که این مشکل در سال ۱۴۰۳ حداقل کمتر شود اما متاسفانه امسال هم با وجودی که چند روز به تابستان مانده آمار در حال افزایش است.

یکی از حوادث تلخ همزمان با شروع فصل گرما، حادثه غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی است که متاسفانه هرساله تلفاتی در این زمینه دیده می شود و با وجودی که همواره اخطارهایی مبنی بر عدم شنا کردن در استخرهای کشاورزی داده می شود ولی برخی افراد ، به این هشدارها بی توجه هستند.

استخرهای کشاورزی با هدف تامین آب به باغ‌‌‌ها و مزارع طراحی شده و ایمنی لازم برای شنا را ندارد در حالی که نصب تابلوی هشدار، حصارکشی، وجود حلقه نجات و طناب در حاشیه استخرها ضروری است و متولیان استخرهای کشاورزی باید اقدام لازم دراین زمینه را انجام دهند و ضروری است تا دهیاران ، بخشداران و مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی با رصد و بازدید استخرهای کشاورزی، موضوع ایمن‌سازی و عدم‌استفاده مردم از این استخرها را در دستور کار قرار دهند.

طی روزهای ۲۳ و ۲۵ خرداد سه مورد غرق شدگی در استان گزارش شده که فوت شدگان در سه مقطع سنی مختلف بوده‌اند؛ ۱.۵ ساله، ۱۶ ساله و ۵۶ ساله و این در حالیست که در ۱۵ فروردین ماه نیز یک کودک چهار ساله به همین دلیل در بهادران مهریز فوت شده بود.

روز جممعه ، یک کودک ۱.۵ ساله در روستای شواز شهرستان تفت در استخر کشاورزی غرق و به اورژانس اعلام شد و با وجود انتقال این کودک خردسال به درمانگاه نصرآباد و تلاش تیم اورژانس برای احیای دوباره ، این کودک فوت کرد .

در همین روز یک نوجوان ۱۶ ساله در ابرکوه یزد در استخر کشاورزی فوت کرد و در ۲۳ همین ماه نیز خبر غرق شدگی یک فرد میانسال ۵۶ ساله در شهرستان ابرکوه به اورژانس گزارش شده است.

نظر شما