شناسهٔ خبر: 67191530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

صنایع‌دستی ریشه در اقتصاد زندگی هنرمندان شاهرودی دارد

احسان ورامینی

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و معاون استاندار سمنان گفت: صنایع‌دستی در شهرستان شاهرود با پیشینه‌ای طولانی، جزئی از زندگی روزمره مردم است و ریشه در اقتصاد آنها دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، ابوطالب جلالی با تبریک هفته صنایع‌دستی روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳ گفت: در شهرستان شاهرود صنایع‌دستی با پیشینه‌ای طولانی و تنوع محصولات تولیدی، جزئی از زندگی مردم این شهرستان است و حتی بارونق اقتصادی‌ که ایجاد کرده است، موجب معیشت هنرمندان شده است و ما نیز برای تقویت و ارتقاء این صنعت هنری، در شهرستان شاهرود حمایت می‌کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و معاون استاندار سمنان افزود: صنایع‌دستی شغلی بدون آلایندگی است که ازاین‌جهت بسیار حائز اهمیت است و از سوی دیگر صنایع‌دستی شغلی که با پیشرفت فناوری دچار تغییر نشده و اصالت خود را حفظ کرده است.

ابوطالب جلالی بابیان اینکه کشور ایران، استان سمنان و به‌ویژه شهرستان شاهرود در دولت سیزدهم دستاوردهای فراوانی در حوزه صنایع‌دستی و برای هنرمندان صنایع‌دستی داشته است که نسبت به سال‌های قبل از خود بی‌نظیر است، گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود عملکردی شایسته در حوزه‌های مربوطه داشته است که جای تشکر دارد که دغدغه‌شان خدمت به مردم است.

او گفت: از ظرفیت‌های دیگر شهرستان شاهرود، ثبت ملی شهر دست بافته‌ها (تانه بافی) کلاته خیج است نشان از ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه صنایع‌دستی است.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و معاون استاندار سمنان افزود: ایجاد زنجیره ارزش با برگزاری دوره‌های آموزشی از تولید تا بسته‌بندی و بازاریابی برای هنرمندان این شهرستان به‌صورت منطقه‌ای و در شهری مانند کلاته خیج شهر ملی صنایع‌دستی دست بافته‌ها (تانه بافی) انجام شود.

ابوطالب جلالی شاهرود را شهرستانی با پتانسیل‌های فراوان در حوزه گردشگری دانست و گفت: برون‌سپاری گردشگری و ارائه بسته‌های گردشگری، با استقبال مردم روبرو خواهد شد که در راستای شعار سال می‌تواند اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و … را به همراه داشته باشد.

او گفت: عنایت به اینکه شهرستان شاهرود در محور غرب به شرق واقع است و مسیر سالانه ۲۰ میلیون زائر امام رضا (ع) است نیاز است تا با تقویت گردشگری، از این صنعت پاک و درآمدزا بیش‌ازپیش استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما