شناسهٔ خبر: 67191066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

برگزاری نمایشگاه یک روزه صنایع‌دستی در شهرستان مرند

مجید فرامرزی

به مناسبت هفته صنایع‌دستی نمایشگاه یک روزه صنایع‌دستی و جشنواره غذاهای محلی با حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی مرند در محل «پارک شهر» برگزار شد

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث آریا، نمایشگاه یک روزه صنایع‌دستی و جشنواره غذاهای محلی شهرستان مرند که شامل آش، دلمه در کنار آثار صنایع‌دستی همچون سبد بافی‌ و چرم در غرفه‌های صنایع‌دستی روز جمعه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ در محل پارک شهر مرند با حضور هنرمندان صنایع دستی شهرستان مرند برگزار شد.

این نمایشگاه یک روزه صنایع‌دستی که با استقبال ‌کم‌نظیر از سوی علاقمندان و مردم این شهرستان در مواجه شد، برنامه‌های متنوعی از جمله «دکلمه‌خانی» توسط دختران خردسال با لباس‌های محلی تولید شده در این شهر که به‌ نوعی تداعی‌گر جلوه‌ای خاص از هنر صنایع‌دستی مرند است، با استقبال کم نظیر مردم و علاقمندان حوزه صنایع‌دستی مواجه شد.

همچنین در انتهای این نمایشگاه یک روزه، برگزیدگان رشته های مختلف صنایع دستی از جمله هنرمندان سبد بافی و پخت آش‌ و غذاهای محلی با اهدای جوایزی تقدیر شد.

در ادامه این نمایشگاه یک روزه، برنامه اجرای ورکشاپ زنده سبدبافی توسط هنرآموزان در محل نمایشگاه برگزار شد که علاقمندان با شیوه بافت این سبدها آشنا شدند.

لازم بذکر است این نمایشگاه یک روزه با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرمانداری ویژه مرند، نیروی انتظامی، شهرداری و بسیج هنرمندان و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد که مورد استقبال کم‌نظیر شهروندان مرندی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما