شناسهٔ خبر: 67189387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قاضی زاده هاشمی در نشست خبری:

رییس جمهور باید برنامه‌ای روشن در تمامی موضوعات داشته باشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رییس جمهور باید مکتب فکری و برنامه‌ای روشن در تمامی موضوعات داشته باشد و تیم کارشناسان قوی و مدیران با تجربه همراهش باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در خبرگزاری فارس برگزار شد.

قاضی زاده هاشمی در ابتدای این نشست گفت: کسی که در سطح ریاست جمهوری مطرح می‌شود باید دارای قوت باشد، دولت باید مکتبی باشد دولت‌های غیر مکتبی اساساً جمهوری اسلامی را قبول ندارند که بخواهند خادم‌ش باشند.

وی‌افزود: رئیس جمهور باید مکتب فکری و برنامه‌ای روشن در تمامی موضوعات داشته باشد و تیم کارشناسان قوی و مدیران با تجربه همراهش باشند که او بتواند این برنامه اجرایی را به جامعه ارائه کند.

قاضی زاده گفت: برای من که جوان‌ترین عضو هستم و بیست سال سابقه مدیریت دارم این باید دیده بشود که فرد در سابقه خودش چگونه عمل کرده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه همه عزیزانی که وارد انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند بدون هیچ پیش فرض حداقل کوتاه مدت به این انتخابات ورود کردند، تاکید کرد: البته جریانات و گروه‌های سیاسی در اندیشه انتخابات سال آینده بود ولی چون فضای انتخابات سریع اتفاق افتاده است فرصت گفت‌وگو و پاسخگویی به شبهات کمتر شده و از همین منظر انتخابات را ممکن است دچار یک آسیب بکند.

وی ادامه داد: ما طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی از یک مسئله در انتخابات ریاست جمهوری آسیب دیده‌ایم و آن این است که در نبود احزاب برای معرفی افراد شایسته و اصلح برای اداره کشور امواج سیاسی دو قطبی سازی‌های صوری و هیاهوها بوده که امواج اجتماعی را به حرکت درآورده و منجر به انتخاب افراد می‌شد. لذا پس از مدتی مشخص می‌شد که دولت آن شخص اساساً وعده‌هایی که ارائه می‌کرد چندان قابل انجام نبوده و در چهارچوب قانون اساسی و اختیارات رئیس جمهور نیست.

شهید رئیسی یک نماد به عنوان رئیس جمهور تراز است

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه شهید رئیسی عزیز ما بیشتر از اینکه یک شخص باشد یک نماد به عنوان رئیس جمهور تراز بود، خاطرنشان کرد: از این جهت که به علت جامعیت ایشان کسی که در سطح ریاست جمهوری مطرح می‌شود باید دارای جامعیت باشد یعنی تمام نقاط قوت مورد نیاز برای کشور را داشته باشد و هیچکدام از نقاط ضعف که منجر به صدمه در اداره کشور خواهد شد را نداشته باشد.

وی افزود: رئیس جمهور آینده باید دکترین روشن داشته باشد به این معنا که تمام نظریه‌ها و چارچوب فکری خود در تمام زمینه‌ها را به صورت شفاف و منظم داشته باشد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شهید رئیسی بعد از شهید رجایی توانست تغییر مسیری در نظام حکمرانی کشور ایجاد کند. ادامه مسیر ایشان با تیم ایشان و ماست، شهید رئیسی یک باند خاص و یک حلقه خاص نداشت، بلکه تلاش شهید رئیسی حل مسائل مردم بود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: من نگران این شدم که از بدنه دولت شهید رئیسی کسی در دوره جدید پای کار نیاید. به همین دلیل وارد عرصه شدم و امیدوارم دولت خانواده بتواند راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

شعار من با دوستان مروت و با دشمنان مداراست

وی افزود: شعار من با دوستان مروت و با دشمنان مداراست، کاری که شهید رئیسی در دیپلماسی خود انجام داد.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: راهبرد اساسی نظام در سیاست خارجی، توسعه روابط با کشورهای همسایه و مسلمان و دفاع از مظلومین بدون درگیری و توسعه تنش با سایر کشورها است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شهید امیر عبدالهیان با مسیر یکپارچه جلو رفت و همین مسیر در دولت مردم ادامه خواهد داشت. گفت: شهید امیر عبدالهیان نماد روشن این کار بودند؛ روابط فرهنگی، اقتصادی و تجاری ما در این دوران برقرار شد و در کنار روابطی که با مصر برقرار کردیم، در کنار مردم مظلوم غزه بودیم.

یک سیاست غلط توسط دولت می‌تواند یک شبه بازار بورس را نابود کند

قاضی زاده هاشمی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال «برنامه دولت مردم برای بورس چیست؟» گفت: وقتی یک سیاست غلط توسط دولت می‌تواند یک شبه بازار بورس را نابود کند، همان دولت با سیاست خود می‌تواند بازار را ۳ روزه سامان دهد.

وی افزود: کسی که با معنای انتظارات در بورس آشنا باشد، متوجه می‌شود که بازار سرمایه بر اثر اعتماد و عدم اعتماد سبز و قرمز می‌شود.

قاضی زاده در پاسخ به سوال «برنامه دولت مردم برای کم اثر کردن تحریم‌ها چیست؟»گفت: باید با هر کشوری که هم پیمان نظامی-سیاسی می‌شویم وارد تبادل قراردادهای گسترده اقتصادی شویم و این ارتباط اقتصادی با کشورهای دوست تحریم پذیری ما را کاهش می‌دهد.

قاضی زاده هاشمی گفت: سال ۱۴۰۰ موفق شدیم جبهه انقلاب یکدیگر را در عرصه انتخابات همراهی کنند و نتیجه خوبی اتفاق افتاد، اگر نیاز باشد عناصر جبهه انقلاب به نفع یکدیگر کنار بروند، گفتگو خواهند کرد.

وی افزود: در جریان گفتگوهای جبهه انقلاب هستم و امیدوارم محصول خوبی برای مردم به وجود بیاید.

قاضی زاده با اشاره به لزوم سپردن برخی کارهای دولت به بانوان گفت: محوری ترین برنامه ما از منظر خانواده است و محور تشکیل و حفظ خانواده بانوی خانه است، برخی فعالیت‌ها خاص زنان است و باید آن کار را به بانوان بسپاریم.

وی افزود: جنس زن با آفرینش مرد متفاوت است و اگر آقایی در سن ۱۶ سالگی بالغ می‌شود، بانوان در سن پایین‌تر بالغ می‌شوند، باید کاری کنیم بانوان ما تمامی نقش‌های خود را به خوبی در کنار هم انجام دهند.

قاضی زاده در پاسخ به سوال «نحوه تعامل دولت مردم با قوای دیگر چگونه است؟»گفت: هر ۳ قوه خادمان مردم هستند. تقسیم مسئولیت برای ارائه خدمت به مردم است نه تقسیم قدرت، ما در قوا با هم دوست هستیم و همه جمع شده‌ایم تا مشکلات مردم را رفع کنیم.

شرکت‌های بزرگ دولتی باید وارد بورس شوند

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ دولتی باید وارد بورس شوند گفت: ما در مورد بورس دو راه پیش خواهیم گرفت. نخست تقویت بازار با پیش بینی کردن اقتصاد است، راهکار دوم ورود شرکت‌های دولتی بزرگ مثل آب و برق و گاز به بورس است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تک‌رقمی کردن نرخ تورم وظیفه دولت است گفت: طبق قانون برنامه هفتم‌، دولت مکلف است در طی ۴ تا ۵ سال تورم را تک رقمی کند.

وی افزود :۱۳ برنامه اصلاحی این موضوع دارد که با جزئیات در کتاب دولت مردم چاپ شده و می‌خواهیم به عنوان مثال در حوزه اصلاح نظام بانکی چه کنیم.

هیچ تغییری در بدنه دولت نخواهم داد

قاضی زاده هاشمی گفت: هیچ تغییری در بدنه دولت نخواهم داد، من بنا به تغییر هیچکس در دولت ندارم، چراکه بی ثباتی بدترین موضوع است و مدیران اصلی و میانی را تغییر نخواهم داد. همراهی مدیران ارشد در هر بخش بسیار مهم است.

اعتبار یک میلیاردی برای هر جوان در نظر خواهد گرفت

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه اعتبار یک میلیاردی برای هر جوان در نظر خواهد گرفت گفت: خانواده محور برنامه‌های بنده است. هر جوان بداند یک اعتبار یک میلیارد تومانی در دولت دارد.

وی ادامه داد: سه کارت خانواده، خانواده جوان و اعتبار انرژی به افراد تخصیص می‌دهیم.

در ادامه این نشست این کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: برای انتخاب وزیر مدیر لایق جوان و بانوان لایق به مردان ارجحیت دارند و نباید نگاه جنسیتی در انتخاب کابینه داشته باشیم.

وی افزود :۱۰۰ درصد ارا برای بانوان است، چراکه آقایان با مشورت بانوان خود رأی خواهند داد، دوره قبل در مناظرات، برخی دوستان اقدام به تقسیم سهمیه و حضور بانوان در کابینه کردند، اما نباید نگاه جنسیتی داشت.

وی ادامه داد: باید استعدادها را کشف کنیم و به نظر بنده وزیر خانم و وزیر جوان بر آقایان اولویت دارند.

قاضی زاده در پایان ادامه داد: دولت من از روز انتخاب اقدامات خود را آغاز می‌کند، ما در دو کتاب از عملکرد خود در مجلس و بنیاد شهید چاپ شده است که در ابتدای آن، سیاست‌های کلان و کلی را روشن کردیم و مطابق با آن، برنامه و اقدام دولت خود را از روز اولی که مستقر شویم آغاز می‌کنیم.

نظر شما