شناسهٔ خبر: 67188422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مراسم درختکاری در بوشهر برگزار شد

بوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از برگزاری آئین کاشت نهال در بوستان امید و دیگر فضاهای سبز روستای دویره بوشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین گرشاسبی صبح شنبه در حاشیه آئین کاشت نهال شهدای خدمت در بوستان امید روستای دویره بوشهر اظهار داشت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، از سال گذشته این طرح آغاز شد تاکنون ۳۸ میلیون نهال در استان بوشهر تولید و غرس شده است.

وی با بیان اینکه در طول ۴ سال افزون بر ۱۶ میلیون اصله نهال در استان بوشهر تولید و در مناطق مختلف کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه چهار ساله در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در عرصه‌های جنگلی، زراعی، فضای سبز و بیابانی کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به کشت نهال در روستای دویره افزود: بر اساس تدابیر اندیشیده شده توسط دهیاری و خانه احسان این روستا مبنی بر درختکاری در فضای روستایی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین منابع طبیعی و خانه احسان روستای دویره امروز شاهد کاشت تعداد ۵۰۰ اصل نهال با مشارکت دهیاری این روستا هستیم.

وی به طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در استان نیز اشاره و گفت: در راستای طرح‌های بیابان‌زدایی ۳۵ هزار هکتار جنگل‌کاری و چهار هزار و ۴۰۰ هکتار پروژه مدیریت روان آب و ذخیره نزولات انجام شده است.

گرشاسبی به وجود ۹۶۰ هزار هکتار اکوسیستم بیابانی در استان اشاره و ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار مدیریت جنگل‌های دست کاشت را از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در مقابله با بیابان‌زایی اعلام کرد.

همزمان با روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ۵۰۰ اصل نهال در بوستان امید و دیگر فضاهای سبز روستای دویره بوشهر کاشته شد.

نظر شما