شناسهٔ خبر: 67188039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویدئو: آغاز رسمی فعالیت ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان قم+عکس

صاحب‌خبر -

شفقنا_ ستاد مرکزی انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان قم با حضور این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری رسما فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری امروز شنبه – ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ – جهت افتتاح ستاد انتخاباتی خود در قم و همچنین دیدار با مراجع تقلید به این شهر سفر کرد.

وی در جریان این سفر پس از زیارت حرم حضرت معصومه (س)، در جمع خبرنگاران درباره هدفش از حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: فکر می‌کنم با اجرای دقیق برنامه‌های بالادستی کشور، می‌توان فشار فقر را از خانوارهای ایرانی برداشت.

این نامزد انتخابات در ادامه سفر به قم در جمع هواداران خود حضور یافت و ستاد مرکزی انتخاباتی خود در این شهر را افتتاح کرد. پزشکیان همچنین به دیدار تعدادی از علما و آیات عظام تقلید رفت؛ دیدار و گفت‌وگو با حضرت آیت الله  جوادی آملی، آیت الله بیات زنجانی، آیت الله سید محمد یثربی از دیگر برنامه‌های پزشکیان در قم بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین با حضور در مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با جمعی از اعضای این مجمع دیدار و گفت‌وگو کرد؛ در این دیدار آیات ایازی، شفیعی، یوسفی و قاضی‌زاده به نمایندگی از اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، نقطه نظرات خود را درباره انتخابات پیش رو بیان کردند؛ پافشاری بر تخصص‌گرایی، پرهیز از عصبانیت، ادامه مشی اخلاقی، عهد بستن با مردم برای بیان همه مشکلات و از جمله سنگ‌اندازی‌ها، اعلام برنامه‌های دولت برای استفاده از ظرفیت زنان، هم‌گرا کردن همه اجزای حاکمیت برای حل مشکلات مردم، تجدیدنظر در اجزای بی‌کیفیت و کم‌کیفیت برنامه هفتم توسعه از جمله نکات مورد اشاره اساتید حوزه و دانشگاه بود.

این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش، حمایت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم از خود را مغتنم خواند و گفت: اگر مردم اعتماد کردند، آن‌چه از علم و تجربه در اختیار دارم به کار می‌گیرم تا گرهی از گره‌های زندگی‌شان باز کنم.

دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی از دیگر برنامه‌های سفر انتخاباتی مسعود پزشکیان به قم بود؛ وی در این دیدار هدف خود از حضور در انتخابات ریاست جمهوری را  «اصلاح» بر مبنای اصول «حق و عدالت» عنوان کرد و گفت: من نمی‌بینم در دعواهای ما در دولت و مجلس، خدمت به مردم اصل باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آنچه امام و شهدا برای ما به یادگار گذاشتند، تلاش برای حل مسائل مردم بود اما ما به بی‌راهه رفتیم.

در این دیدار سیدحسن خمینی نیز مساله اول کشور را مساله اقتصادی و معیشت خانوار و مشکلات اجتماعی پیامد آن عنوان کرد و گفت: بسیاری از این مشکلات هم ریشه در سیاست داخلی و سیاست خارجی دارد.

وی با بیان اینکه «جز یک انتخابات پرشور با حضور اقشار گوناگون مردم، نمی‌توانیم در مذاکره با طرف‌های خارجی امتیازی بگیریم»، مهم‌ترین شرط برای عبور از مشکلات را تشکیل یک دولت مقتدر با پشتوانه قوی مردمی دانست و تاکید کرد: در دهه ۶۰ توان کارشناسی کشور به مراتب کمتر از اکنون بود اما مشکلات را بهتر حل می‌کردیم چون به تعبیر امام  «همه با هم» بودیم.

نظر شما