شناسهٔ خبر: 67187534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی در غرب استان گلستان

ابوالفضل آذری

همایش بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی در غرب استان گلستان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، فرماندار شهرستان کردکوی، جمعی از مسئولان و هنرمندان و صنعتگران غرب استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، همایش بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی در غرب استان گلستان روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳ با حضور محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، فرشته ترک فرماندار شهرستان کردکوی و جمعی از مسئولان و هنرمندان و صنعتگران غرب استان باهدف شنیدن دغدغه فعالان این حوزه و قدردانی از هنرمندان غرب استان در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی برگزار شد.

فرماندار شهرستان کردکوی در این آیین ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی به فعالان این عرصه، گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سازمانی فرابخشی با سه حوزه مأموریتی دارای اهمیت بسیار است و باید حمایت ویژه‌ای از این سه حوزه اثرگذار انجام شود.

فرشته ترک تأکید کرد: میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی خلاصه‌ای از طبیعت و زیست و همچنین هویت ماست ازاین‌رو باید همه به‌قدر سهم خود برای حفاظت و حراست از آن تلاش کنیم و آن را به‌درستی به آیندگان منتقل کنیم.

او تصریح کرد: صنایع‌دستی نمادی از هویت ملی و فرهنگی است و می‌توان با تقویت صادرات آن، هویت و فرهنگ کشور را به سایر ممالک معرفی و عرضه کرد.

فرماندار کردکوی در ادامه گفت: شهرستان کردکوی در حوزه پارچه‌بافی و نساجی سنتی ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد و می‌طلبد تا این رشته برای شهرستان به‌عنوان یک شاخصه مهم به ثبت ملی برسد.

ترک یادآور شد: پارچه‌بافی درگذشته جزوی جدانشدنی از زندگی مردم منطقه بود و اکنون نیز به‌عنوان یک هنر مهم می‌تواند ضمن انتقال فرهنگ، زمینه‌ساز رونق اقتصادی برای هنرمندان باشد که این امر نیازمند حفظ و کاربردی سازی این هنر صنعت است.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان صنایع‌دستی غرب استان گلستان و همچنین کودکان و نوجوانان فعال در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تجلیل شد.

در همایش بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی در غرب استان گلستان محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از صنوبر ساوری مادر شهید فرخی، شهید هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما