شناسهٔ خبر: 67186563 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

زائران خانه خدا برای ادای بزرگترین رکن حج راهی عرفات شدند+ تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- بامداد امروز(شنبه) مصادف با نهم ذی الحجه 1445 هجری قمری، بیش از یک میلیون و پانصد هزار زائر خانه خدا برای ادای رکن اعظم حج راهی عرفات شدند.

به گزارش شفقنا، الجزیره نوشت: زائران خانه خدا پس از آنکه شب را در مشعر منا در روز ترویه مبیت کردند، راهی عرفات شده اند.

مقامات عربستان سعودی از رسیدن بیش از یک میلیون و پانصد هزار زائر از سراسر جهان به این کشور خبر داده بود. این در حالی است که هشدارهای رسمی در عربستان درباره آب و هوای این کشور افزایش یافته و وزارت بهداشت عربستان اعلام کرده است که ارتفاع درجه حرارات بزرگترین چالش حج امسال به شمار می رود.

وزارت کشور عربستان پیشتر در بیانیه ای از تکمیل انتقال زائران از مکه مکرمه  ومسجدالحرام به منا برای مبیت در ان و رفتن به عرفات به منظور وقوف بر صعید عرفات طاهر خبر داده بود.

سخنگوی امنیتی این وزارتخانه گفت: تا پایان مراسم حج امسال یک طوق امنیتی در اطراف مشاعر مقدس اعمال خواهد شد.

وی همچنین گفت بیش از ربع میلیون نفر ویزای حج نداشتند که دیپورت شدند.

کوه عرفات در جاده بین دو شهر مکه و طائف و در ده کیلومتری مشعر منا واقع است. قرار است زائیران در عرفات نماز ظهر و عصر بخوانند و به خطبه عرفه از مسجد نمره گوش دهند و قبل از رفتن به مزدلفه که پس از غروف خورشید امروز خواهد بود، به دعا و تضرع ادامه می دهند. آنها در مزدلفه مبیت می کنند وبرای رمی جمره اماده می شوند.

صبح روز دهم ذی الحجه، زائران برای انجام رمی جمره عقبه کبری به منا برمی گردند سپس موهای خود را می تراشند و قربانی می کنند.

متن خبر در الجزیره

نظر شما