شناسهٔ خبر: 67186416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ایهود باراک از خطرناکترین بحران تاریخ اسرائیل پرده برداشت

اقتصادنیوز: ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشته است که این رژیم با خطرناک ترین بحران تاریخ خود مواجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، باراک در این یادداشت افزود: بحران از هفت اکتبر (پانزده مهر ۱۴۰۲) با وحشتناک ترین شکست تاریخ کشور آغاز شد و جنگی همچنان ادامه دارد که با وجود شجاعت و فداکاری سربازان ما، به نظر می‌رسد فشل ترین جنگ تاریخ ما در نتیجه ناتوانی راهبردی در بالاترین سطوح است.

وی ادامه داد: ما در برابر یک تصمیم دشوار و قاطع، بین گزینه‌های بد در رابطه با موضوع ادامه جنگ در غزه، گسترش عملیات علیه حزب‌الله در شمال و خطر یک جنگ فراگیر و چند محوری که ایران و نیروهای وابسته به آن را در بر می‌گیرد، ایستاده‌ایم.

باراک در ادامه این یادداشت خود تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با خطرناک ترین بحران تاریخ خود مواجه است و اصل فاجعه یک کابینه و بنیامین نتانیاهو فاقد صلاحیت است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی تأکید کرده است که این رژیم در حال حاضر اوج یک بحران رو به رشد و در حال تحول را تجربه می‌کند که هنوز به پایان نرسیده و ماهیت این فاجعه در یک کابینه و نخست وزیر فاقد صلاحیت نهفته است.

خبر مرتبط
نسخه ایهود باراک برای کنست/نتانیاهو جان اسرا را به خطر انداخت

اقتصادنیوز: نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، گفت: ۳۰۰ هزار شهروند باید ساختمان کنست را شبانه‌روزی به مدت سه هفته محاصره کنند. وقتی کابینه تعطیل شود نتانیاهو متوجه می‌شود زمانش به پایان رسیده است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

خبر مرتبط
تحلیل ایهود باراک از خطرناک‌ترین اتفاق در اسرائیل

اقتصادنیوز : نخست‌وزیر اسبق اسرائیل در سخنانی عملیات «طوفان الاقصی» را «خطرناک‌ترین» اتفاق تاریخ جعلی این رژیم ارزیابی و راه‌حل‌هایی را برای خروج تل‌آویو از باتلاق غزه مطرح کرد.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

 

نظر شما