شناسهٔ خبر: 67185456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جی هفت:

آنروا باید بتواند آزادانه اقدام به امدادرسانی در غزه کند

گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار آزادی عمل نهادهای وابسته به سازمان ملل در کمک رسانی به مردم غزه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سران گروه هفت که اکنون در ایتالیا گردهم آمده و درباره مسائل مختلف بین المللی به رایزنی می‌پردازند در بیانیه پایانی روز دوم درباره جنگ غزه و نهادهای بشردوستانه نیز مطلبی بیان کردند.

بر این اساس، در این بیانیه آمده است: آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا باید بتواند بدون اعمال محدودیت اقدام به امدادرسانی در غزه بکند.

این بیانیه می‌افزاید: ما بر این موضوع اتفاق نظر داریم که سازمان آنروا و دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل باید بتوانند به صورت آزادانه و بدون هیچ محدودیتی اقدام به توزیع اقلام بشردوستانه در میان غیرنظامیان نیازمند کرده و به وظایف خود عمل کنند.

در ادامه بیانیه گروه هفت تاکید شده است: ما از تمامی طرف‌های درگیر در این منازعه می‌خواهیم عبور سریع و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان نیازمند در غزه به ویژه برای زنان و کودکان را تسهیل کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: تأمین امنیت دسترسی کامل، سریع، ایمن، و بدون مانع در تمامی اشکال آن مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی و از طریق تمامی گذرگاه‌های زمینی، از جمله گذرگاه رفح، مسیرهای دریایی، و از طریق بندر اشدود همچنان یک اولویت اصلی است.

بیانیه گروه هفت در حالی صادر می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم ماه مِی اقدام به اشغال گذرگاه رفح و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان از این گذرگاه کرده است.

نظر شما