شناسهٔ خبر: 67184034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده مردم آبادان در مجلس:

تأمین اعتبار لایروبی ۲۵۰ کیلومتر انهار سنتی کشاورزی آبادان

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تأمین اعتبار لایروبی ۲۵۰ کیلومتر انهار سنتی کشاورزی شهرستان آبادان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، سیدمحمد مولوی ظهر جمعه در بازدید از زمین های کشاورزی منطقه با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: اراضی به غیر از ارزش کشاورزی، امنیت سازی نیز می کنند.

وی افزود: یگان های نظامی و انتظامی به صورت شبانه روزی بیدار هستند ولی اگر کشاورزی رونق پیدا کند و خلا مرزی رفع شود، امنیت و توسعه رقم می‌ خورد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی آب، برق، گاز و جاده نیست و پُل نیست هیچ کشاورزی نمی آید. اراضی این منطقه مستعد است.

مولوی ادامه داد: کشاورزی و روستا مهم است و چنانچه کشاور و صیاد برگردد حتی کار نیروهای انتظامی و نظامی با سهولت انجام می شود.

وی عنوان کرد: امید می رود اقدامات لازم با وزارت نیرو مرحله به مرحله پیگیری شود و همچنین از نظر مسئولیت اجتماعی پروژه ادامه داده شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دهستان منیوحی، ورودی اروندکنار و روستاهای شلاحی نزدیک یک هزار هکتار زمین مستعد وجود دارد که به دلیل کمبود امکانات مشکل کشاورزی دارند. وزارت نیرو و کشاورزی باید نسبت به ساماندهی کمک کنند.

مولوی با بیان اینکه تحلیل شبکه و استمرار اراضی برای احیا باید پیگیری شود، خاطرنشان کرد: از بنیاد علوی و چندین نهاد دیگر کمک گرفتیم.

وی اضافه کرد: تأمین اعتبار لایروبی ۲۵۰ کیلومتر انهار سنتی کشاورزی شهرستان آبادان و تأمین اعتبار تسطیح و آماده سازی ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی اروندکنار در دستور کار قرار گرفت.

نظر شما