شناسهٔ خبر: 67180243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرمایه‌گذاری ۴۲۰۰ میلیاردی در توسعه زیرساخت‌های بندری بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در توسعه زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر در دولت شهید آیت‌الله رئیسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، علی باستین ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه دشتستان با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان در سانحه سقوط بالگرد این حادثه را ضایعه بزرگی برای ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی در مدت کوتاه دولت سیزدهم خدمات مهمی به جامعه عرضه کرد که حائز اهمیت است.

وی با تشریح خدمات گوناگون اقتصادی در سطح ملی و استانی تصریح کرد: در سطح کشور در مدت سه سال دولت آیت‌الله رئیسی 8 هزار و 770 واحد راکد تولیدی با حمایت‌های ویژه احیا و وارد چرخه فعالیت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه در دولت آیت‌الله رئیسی 170 واحد تولیدی و صنعتی راکد استان بوشهر احیا شد، گفت: از این تعداد 55 واحد آن مربوط به دشتستان است.

باستین توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی برای جذب سرمایه‌گذار را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: 700 هکتار اراضی جدید به محدوده شهرک‌های صنعتی استان بوشهر افزوده شد که در شهرک صنعتی دشتستان 82 هکتار اضافه شده است.

وی از آغاز ساخت 8 ناحیه صنعتی روستایی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: 131 هکتار اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر که راکد بود پس گرفته شود و به سرمایه‌گذاران دیگر واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تکمیل شبکه‌های آبیاری و زهکشی سعدآباد دشتستان در وسعت 2400 هکتار را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی شبکه آب‌پخش در 1050 هکتار آغاز شد.

باستین، سد دالکی را یکی از پروژه‌های استان بوشهر و دشتستان دانست و بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این سد در آغاز دولت سیزدهم 22 درصد بود که اکنون به 55 درصد رسیده است و تا سال 1405 تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سد دهرود دشتستان سال 1405 تکمیل می‌شود اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان بوشهر مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت و 200 میلیارد تومان در این عرصه هزینه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان سواحل و بنادر است به زیرساخت‌های بندری پرداخت و خاطرنشان کرد: در سه سال دولت آیت‌الله رئیسی 4 هزار و 200 میلیارد تومانی در توسعه زیرساخت‌های بندری استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده است.

باستین از سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی در ساخت و تجهیز بنادر صیادی خبر داد و تصریح کرد: در سه سال دولت شهید آیت‌الله رئیسی 9 هزار و 400 میلیارد تومان در واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر سرمایه‌گذاری و پروانه بهره‌برداری صادر شد.

وی کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استان بوشهر از 10.4 درصد در ابتدای دولت سیزدهم اکنون به 6.1 درصد رسیده است.

انتهای پیام/190

نظر شما