شناسهٔ خبر: 67180005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حفظ نگاه عقلانی و عزت‌مدارانه در روابط خارجی

امام جمعه شهرکرد گفت: رئیس جمهور آینده باید در روابط خارجی دارای نگاه عقلانی همراه با عزت باشد و روی توانمندی‌های داخلی تاکید داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، گفت: در تبلیغات انتخاباتی طرفداران نامزدها باید مراقب باشند که تبلیغات سالم باشند و سایرین را تخریب نکنند و زیر سوال نبرند.

وی با بیان اینکه در تبیین و تبلیغ باید ویژگی‌های اصلح را زیر نظر داشت، عنوان کرد: رئیس جمهور آینده کسی است که 4 سال کشور دست اوست، تقوا ایجاب می‌کند ما زمام امور را به دست کسی بسپاریم که بتواند این نقش مهم را ایفا کند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید بتواند از دولت خدمتگزار شهید رئیسی سرمشق بگیرد و راه دولت شهید رئیسی را ادامه دهد، گفت: رئیس جمهور باید در روابط خارجی دارای نگاه عقلانی همراه با عزت و نگاه به توانمندی‌های داخلی باشد.

نکونام با اشاره به اینکه شهید رئیسی عزت کشور را حفظ و راه عقلانی را برای ارتباط با کشورهای خارجی باز کرد، بیان داشت: در زمان ایشان ارتباطات خوبی حاصل و در سایه این ارتباطات بسیاری از مشکلات ایران حل شد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید پرکار و حضور میدانی داشته باشد، ادامه داد: همچنین باید باورمند به داشته‌های درون باشد و بداند که باید ظرفیت‌های داخلی فعال شوند.

نکونام با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید باورمند به خرد جمعی بوده و نباید خودرای و مستبد باشد، افزود: این فرد باید باور عمیق به ارزش‌های انقلاب مثل شهید رجایی و شهید رییسی داشته باشد. همچنین باور عمقی و قلبی به مردم داشته باشد و مردم را ابزار نداند، برخی از رای مردم استفاده کردند و کار خودشان را پیش بردند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه رئیس جمهور باید نظر مردم را به نظر خودش ترجیح دهد، خاطرنشان کرد:البته مساله مهمتر از این‌ها، مساله وحدت است،که باید هم کاندیداها و هم مردم به وحدت و انسجام ملی معتقد باشند و در این راه قدم بردارند.

انتهای پیام/7540

نظر شما