شناسهٔ خبر: 67179179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار مشگین شهر خبر داد؛

خسارت ۱۰۰ درصدی تگرگ به باغات مشگین شهر

مشگین شهر-فرماندار مشگین شهر گفت: به دنبال جاری شدن سیل براثر بارش شدید باران و تگرگ در بسیاری از مناطق مشگین شهر ۱۰۰ درصد باغات دچار خسارت شدند.

صاحب‌خبر -

شهرام محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در شهرستان مشگین شهر سه بخش مشگین شرقی، مرکزی و مرادلو و ۱۵ روستا به دلیل تگرگ و سیلاب دچار آسیب جدی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق باغات و مزارع ۱۰۰ درصد و برخی مناطق آسیب جدی به مزارع و کشتزارها وارد شده که حجم، اندازه و سرعت عمل تگرگ عامل اصلی خسارت به باغات و مزارع بود.

فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه میزان خسارت در حال ارزیابی است و گروه‌های کارشناسی و ستاد مدیریت بحران شهرستان مشگین شهر و استان اردبیل به صورت میدانی در حال گشت زنی در منطقه هستند، گفت: با بررسی دقیق آسیب‌ها میزان خسارت تا ساعات آینده مشخص و اعلام می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای جبران این خسارت اندیشیده می‌شود، تصریح کرد: سیلاب در بسیاری از موارد باعث حجم بالای رسوب گل و لای شده به طوری که در حوزه آبگیر خیاو چای و نهر خاتون از شب گذشته شاهد آبگرفتگی و رسوب در برخی مناطق هستیم.

وی همچنین از قطع شدن آب در یکی از محلات مشگین شهر خبر داد و افزود: آب این منطقه در نیمه‌های شب و اوایل صبح امروز برقرار شده است و کارشناسان و کارکنان آب و فاضلاب در حال جداسازی رسوب از مسیر آبگیرها هستند.

فرماندار مشگین شهر با اشاره به اینکه سه دستگاه خودرو نیز در مسیر سیلاب گرفتار شده بودند، اظهار کرد: در سه راهی مجره شهرستان اهر و مشیران مشگین شهر این خودروها گرفتار شده بودند که با همکاری بخشداری منطقه، گروه‌های مردمی و … دو دستگاه خودرو نجات یافته و یک دستگاه دیگر نیز که در میان ماسه و گل و لای گرفتار شده است تا ساعات آینده رهاسازی می‌شود.

محمدی با ابراز تأسف از حجم بالای خسارت وارد شده به باغات، مزارع و کشتزارهای اهالی خاطرنشان کرد: به دلیل مهیا شدن مردم برای برداشت محصولات کشاورزی خود و پرداخت هزینه داشت به نظر می‌رسد سطح خسارت بیشتر از میزان خسارت سرمازدگی سال گذشته باشد.

نظر شما