شناسهٔ خبر: 67178799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه عالی‌شهر:

اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی حاکم باشد

بوشهر- امام جمعه عالی‌شهر با تاکید بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات گفت: در رقابت‌های انتخاباتی اخلاق حاکم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عالی‌شهر با تسلیت شهادت امام باقر علیه السلام اظهار کرد: دوران ۱۹ ساله امامت امام باقر علیه السلام دوران عجیبی است به خاطر اینکه نقل احادیث رسول خدا ممنوع شده است، مردم نسبت به مسائل دینی بیگانه هستند و حتی نماز و حج را بلد نیستند.

وی بیان کرد: در این دوران بنی امیه به مردم اسلامی را آموزش می‌دادند که در آن دین یک مسئله شخصی است و کاملاً از سیاست جداست در این دینی هم که آموزش می‌دادند اطاعت از طاغوت‌ها واجب بود، اشرافی‌گری و ثروت اندوزی و تجمل تحسین می‌شد، شهوت پرستی آزاد بود، جهاد و مبارزه ارزش حساب نمی‌شد، امام جماعت شرب خمر می‌کرد و با مستی با مردم نماز جماعت می‌خواند، محبت اهل بیت از دل‌ها رفته بود، امام سجاد علیه السلام می‌فرماید در مکه و مدینه روی هم ۲۰ نفر هم ما را دوست ندارند.

امام جمعه عالی‌شهر افزود: در یک چنین فضایی امام باقر علیه السلام با راه‌اندازی کرسی تدریس و بیان معارف دین و فقه اهل بیت علیهم السلام مهم‌ترین کار را انجام داد، اسلام ناب و احکام واقعی و محبت اهل بیت را به مردم آموزش داد.

وی اضافه کرد: امام باقر علیه السلام مبارزه با طاغوت را هم ادامه می‌دهد روایت‌های زیادی در رابطه با اهمیت ولایت اهل بیت و وجوب پیروی از آنها از آن امام رسیده است که یک روایت مشهور در کتاب کافی آمده که می‌فرماید اسلام بر ۵ پایه استوار است، نماز، روزه، حج، زکات و ولایت اما از همه آنها مهم‌تر ولایت است که هیچ کسی اجازه ندارد از آن تخطی کند و همه باید ولایت ما اهل بیت را بپذیرند تا بقیه اعمال آنها قبول شود.

حمیدی‌نژاد گفت: مسئله مهم امروز کشور ما مسئله انتخابات است که چند روزی هست تبلیغات نامزدهای محترم که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان احراز شده شروع شده است.

وی افزود: نکته مهمی که امام عزیزمان در سخنرانی سالگرد امام راحل بیان کردند باید مورد توجه همه نامزدها و طرفداران آنها باشد که فرمودند در رقابت‌های انتخاباتی اخلاق حاکم باشد.

امام جمعه عالی‌شهر ادامه داد: بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن پراکنی کمک به پیشرفت کارها نمی‌کند به آبروی ملی هم لطمه می‌زند، صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است نه صحنه تلاش برای به دست آوردن قدرت این را به عنوان یک وظیفه بدانند و به آن عمل کنند.

وی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم بدانیم در میان این ۶ نفر کدام یک اصلح است ملاک‌هایی که رهبر معظم بیان می‌فرمایند را توجه کنیم. ایشان می‌فرماید اصلح کسی هست که از نظر عمل و تقید به دین از همه جلوتر باشد از نظر اهمیت دادن به استقلال کشور و آویزان نکردن کشور به این و آن از همه جلوتر باشد و اصرار بیشتری به استقلال کشور داشته باشد.

حمیدی‌نژاد افزود: رهبر معظم می‌فرماید اصلح کسی است که به مبارزه با فساد به طور جدی عقیده داشته باشد. بعضی‌ها خیلی حرف از مبارزه با فساد می‌زنند اما وقتی در عمل ملاحظه می‌کنیم می‌بینیم اگر فساد مربوط به کسانی باشد که نزدیک به آنها هستند نه تنها مبارزه نمی‌کنند بلکه حمایت هم می‌کنند.

نظر شما