شناسهٔ خبر: 67178429 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مسکو پس از پهلو گرفتن یک کشتی هسته ای و زیردریایی روس در کوبا به واشنگتن اطمینان داد

صاحب‌خبر -
مسکو پس از پهلو گرفتن یک کشتی هسته ای و زیردریایی روس در کوبا به واشنگتن اطمینان داد
خبرگزاری آریا-پس از اینکه کشتی‌های نیروی دریایی روسیه، از جمله یک کشتی و یک زیردریایی هسته‌ای، در همسایه کوبا لنگر انداختند، در نامه‌ای که به ایالات متحده ارسال شد، روسیه اطمینان داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از الجزیره؛مسکو دیروز، پنجشنبه، گفت که واشینگتن نباید نگران پهلوگیری یک کشتی جنگی روسیه و یک زیردریایی هسته‌ای در کوبا باشد و غرب را متهم کرد که «ظاهراً هرگونه سیگنال دیپلماتیک مسکو را نادیده می‌گیرد و تازه متوجه ارتش یا حرکت نیروی دریایی می‌شود "

کشتی و زیردریایی نیروی دریایی روسیه دیروز عازم بندر هاوانا شدند، توقفی که به گفته ایالات متحده و کوبا هیچ تهدیدی وجود ندارد اما به طور گسترده به عنوان نمایش قدرت از سوی روسیه در زمان تشدید تنش بر سر جنگ اوکراین تلقی می شد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت هیچ مدرکی مبنی بر انتقال موشک روسیه به کوبا وجود ندارد، اما ایالات متحده هوشیار خواهد بود.

هنگامی که از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مورد این فرض که در واشینگتن به دلیل ترس از انتقال پرسنل نظامی روسیه به کوبا یا حتی ایجاد یک پایگاه نظامی در این جزیره، تنش در واشینگتن پرسیده شد، او گفت: "این فعالیت ها رایج هستند."


پسکوف به خبرنگاران گفت: «این یک رویه عادی برای همه کشورها، از جمله یک قدرت دریایی بزرگ مانند روسیه است، بنابراین ما نمی‌خواهیم هیچ دلیلی برای نگرانی در این مورد ببینیم».

وزارت نیروهای مسلح انقلاب کوبا هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی‌های روسی «سلاح هسته‌ای حمل نمی‌کنند، بنابراین توقف آن‌ها در کشور ما تهدیدی برای منطقه نیست» و این سفری است که« به قواعد بین المللی که کوبا به آن متعهد است به شدت احترام می گذارد و به «روابط دوستی» بین هاوانا و مسکو پاسخ می دهد.

پس از اینکه ناوگان دریایی روسیه در حال بازدید از کوبا به حدود 50 کیلومتری سواحل جنوبی فلوریدا نزدیک شد، نیروی دریایی ایالات متحده نیز به نوبه خود، کشتی ها و هواپیماهای جنگی را به سواحل جنوبی خود فرستاد.

تنش ها بین ایالات متحده و روسیه در پس زمینه جنگ اوکراین که بیش از دو سال است ادامه دارد، در حال افزایش است، زیرا واشینگتن با پول و سلاح از کی یف حمایت می کند تا حمله روسیه به خاک خود را دفع کند. دو طرف به تبادل اتهامات و تهدید می پردازند.

نظر شما