شناسهٔ خبر: 67178410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

پزشکیان: چه لزومی داشت سفارت عربستان و انگلیس را آنطور تخریب کنیم؟

کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما نمی‌گوییم که با اسرائیل دوست شویم اما می‌توانیم با بسیاری از کشورها با زبان دیپلماتیک حرف بزنیم اما نمی‌زنیم؛ در سیاست‌های کلی آمده است که تنش زدایی کنیم اما ما تنش می‌آفرینیم.

صاحب‌خبر -

پزشکیان: چه لزومی داشت سفارت عربستان و انگلیس را آنطور تخریب کنیم؟ /نمی شود که برای همه شاخ و شانه بکشیم /باید با زبان دیپلماتیک با دنیا حرف بزنیم

 مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در بخشی از سخنان خود در برنامه «میزگرد اقتصادی» که شامگاه پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ از شبکه یک سیما برگزار شد، با تاکید بر این‌که «باید در سیستم اداری مداخله کرد»، گفت: کار سخت را نمی‌توان خیلی راحت و به سرعت انجام داد؛ اگر تجارت خارجی سرمایه‌گذاری خارجی و روابط بین‌الملل را درست نکنیم و فقط بخواهیم در سیستم اداری مملکت مداخله کنیم امکان ندارد آن‌چه را که در سیاست‌های کلی دیده شده است محقق کنیم؛ هیچکس با این روند بازار و انسدادی که با کشورهای منطقه داریم، نمی‌تواند چنین معجزه‌ای انجام دهد.

وی افزود: ما نمی‌گوییم که با اسرائیل دوست شویم اما می‌توانیم با بسیاری از کشورها با زبان دیپلماتیک حرف بزنیم اما نمی‌زنیم؛ در سیاست‌های کلی آمده است که تنش زدایی کنیم اما ما تنش می‌آفرینیم؛ چه لزومی داشت که سفارت عربستان سعودی را آنطور تخریب کنیم یا این‌که سفارت انگلستان را تخریب کنیم و آبروی خود را ببریم؟ آیا زمانی قرار است به چشم اندازی که رهبر انقلاب ترسیم کردند، برسیم، این مداخلات ضد دستیابی به اهداف نمی‌شود؟ نباید تصور کنیم که می‌توانیم سفارتی را تخریب کنیم و برای همه شاخ و شانه بکشیم و اگر بتوانیم سیستم اداری را درست کنیم، مشکل حل می‌شود.

 

 

نظر شما