شناسهٔ خبر: 67178118 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جمالی عنوان کرد؛

ایران واجد شرایط بالاترین شاخص‌های جهانی اهدای خون

حبیب احسنی پور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از تامین بیس از دو میلیون و ۳۲۰ هزار واحد خون اهدایی طی سال گذشته در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امسال ۲۵ خرداد مصادف با ۱۴ ژوئن «روز جهانی اهدا کنندگان خون» را در حالی گرامی داشته‌ایم که ۲۰ سال از این مناسبت تقویمی در دنیا می‌گذرد و ایران نیز در آستانه ورود به پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون است.

مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به روز جهانی اهداکنندگان خون، گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که اگر انتقال خون ایران اکنون واجد بالاترین شاخص‌های جهانی اهدای خون است و در بسیاری از شاخص‌ها، کشور برتر منطقه است و نیز از پیشگامان اهدای صد درصد داوطلبانه در دنیا به شمار می‌رود، تمامی این موفقیت‌ها را مرهون و مدیون ایثار و از خودگذشتگی اهداکنندگان خون در کشور است.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۳۲۸ هزار واحد خون اهدا شد و تمامی درخواست‌های بیمارستانی تأمین گردید.

جمالی ادامه داد: در سال گذشته آرزوی ۲۰ ساله آزمایش مولکولی (NAT) به تحقق پیوست و آزمایش غربالگری آنتی‌بادی برای گروه‌های خونی فرعی در استان‌های کشور استقرار یافت و سازمان انتقال خون، خدمات تخصصی و نوین خود از جمله اتوماسیون غربالگری و گروه بندی خون را در چارچوب عدالت اسلامی به تمامی استان‌های کشور گسترش داد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به ارتقای کیفیت خون و فرآورده‌های خون در کشور، گفت: روند بهره‌وری و افزایش کیفیت و کمیت نباید متوقف شود، زیرا باید بهترین امانت‌دار برای بهترین هدیه دنیا باشیم که آن را از سخاوتمندترین انسان‌ها دریافت می‌کنیم.

نظر شما