شناسهٔ خبر: 67178106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پوشش‌دهی مخابراتی در کردستان بالاتر از میانگین کشوری

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: استان کردستان در پوشش مخابراتی بالاتر از میانگین کشوری بوده و جزو استان‌های پیشرو در پیاده‌سازی فیبر نوری و پروژه بزرگ نجما با هدف مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبرنوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مجید سلطانی در دیدار با استاندار کردستان، ضمن اعلام اینکه این استان جزو استان‌های پیشرو در پیاده‌سازی فیبر نوری و پروژه بزرگ نجما با هدف مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبرنوری است، اظهار داشت: بر اساس گزارش شاخص‌های محاسبه شده‌ای که در سال گذشته دریافت کرده‌ایم، استان کردستان در پوشش مخابراتی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و کارهای بسیار بزرگی در این مدت انجام شده است.

وی با اشاره به طرح‌های کلان برای تقویت زیرساخت‌ها و طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری که طرحی دو ساله بوده است، افزود: این طرح در استان کردستان سال اول با 300 درصد پیشرفت صورت گرفت کما اینکه برنامه دوساله خود را در مدت بیش از یک سال با پیشرفت قابل توجهی انجام داد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران طرح تحول بنیادین شبکه استان‌ها با عنوان طرح طوبی را از دیگر طرح‌های مخابراتی در استان‌ها اعلام کرد که در مرحله مطالعه و تهیه بوده و نیمه دوم امسال وارد فاز اجرا خواهد شد. در حوزه فیبر نوری تعهدی در موضوع پروانه UNSP با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در برنامه داریم.

سلطانی کارنامه مخابرات استان کردستان در دولت سیزدهم را مطلوب دانست و رضایت خود را از عملکرد مخابرات این استان اعلام کرد.

وی تعامل دوگانه شکل گرفته بین مسئولان استان در راستای توسعه و پیشرفت طرح‌های مخابراتی را ستود و دستاوردهای حوزه مخابرات را نتیجه همدلی و همراهی تمامی ارکان دولت و نظام در استان برشمرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از اهتمام استاندار کردستان در حوزه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی قدردانی کرد و گفت: این همکاری و همفکری بین دستگاه‌ها منتج به نتیجه و پیشرفت خواهد شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت‌های مطلوب مجموعه مدیران و کارکنان مخابرات در سطح استان، عملکرد مثبت، کارآمد، انقلابی و جهادی تلاشگران این حوزه را ارج نهاد.

وی عملکرد مخابرات منطقه کردستان طی دو سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تحولات مخابراتی از ابتدای دولت سیزدهم با زیرساخت‌های مخابراتی استان در ادوار گذشته قابل مقایسه نیست.

استاندار کردستان از فراهم شدن زیرساخت‌های مخابراتی برای حوزه‌های انتخاباتی در سطح استان خبر داد.

انتهای پیام/486/

نظر شما