شناسهٔ خبر: 67177437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نماینده پیشین مجلس:

شفافیت و صداقت کاندیداها مردم را پای صندوق‌های رای می‌آورد

یک نماینده پیشین مجلس می‌گوید کاندیدای بدون حاشیه و با دانش و صداقت می‌تواند مردم را پای صندوق‌های رای بکشاند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، اصغر سلیمی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: رئیس جمهور فرد دوم و در بخش اجرایی فرد اول کشور است. از نظر موقعیت شغلی و قدرت اجرایی می‌تواند تحولات زیادی را در کشور به وجود بیاورد و باتوجه به این‌که در بخش مسکن، معیشت، خودرو و اشتغال و همچنین مسائل تحریمی شرایط سختی برای مردم وجود دارد، انتظار از رئیس جمهور آینده بالا است. مردم انتظار دارند فردی انتخاب شود که مشکلات‌شان را حل کند.

او ادامه داد: البته قرار نیست همه مشکلات خیلی زود حل شود، اما این انتظار وجود دارد که مشکلات در چند اولویت اصلی رفع شود. این باعث می‌شود مردم برای آینده امیدوار شوند. باتوجه به تاییدیه شورای نگهبان و حضور کاندیداهای مختلف در حوزه‌های سیاسی مختلف، هیچ‌ کس نمی‌تواند بگوید فرد منتخب و موردنظر در بین کاندیدا وجود ندارد. در این شرایط مردم پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

این نماینده پیشین مجلس درباره لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو گفت: کاندیدا به واسطه رسانه ملی با مردم در ارتباط هستند. باید با مردم با صداقت و شفافیت صحبت کنند. این‌که قول‌هایی بدهند که نتوانند آن‌ها را حل کنند، در این شرایط نتیجه خوبی نخواهد داشت. در گذشته مسئولان چه برای مجلس و چه برای ریاست جمهوری قول‌هایی می‌دادند و می‌رفتند. مردم از این اتفاق خسته شده‌اند. مردم اگر ببینند فردی وجود دارد که با صداقت و شفافیت صحبت می‌کند و در کار متخصص است، قطعا پای صندوق‌های رای خواهند آمد.

او ادامه داد: کاندیدای منتخب باید بدون حاشیه و با دانش باشد و مردم را به خوبی درک کند. این مسئله قطعا مردم را پای صندوق‌های رای می‌کشاند. در حال حاضر باتوجه به شرایط اورژانسی انتخابات، مهم‌ترین رکن افزایش مشارکت، صداوسیما و رسانه‌ها و در ادامه ارتباط کاندیدا از طریق این رسانه‌ها با مردم است. همه گرایش‌ها هم باید به میدان بیایند و کمک کنند تا بدنه خاکستری قانع شوند و به مشارکت بالا برسیم.

سلیمی درباره لزوم اخلاق انتخاباتی در میان کاندیدا و ستادهای تبلیغاتی، بیان کرد: هر کدام از کاندیدا باید شاخصه‌ها، اهداف و ظرفیت‌هایشان را مطرح کنند.‌ شفافیت و سادگی نیاز است تا مردم اعتماد کنند. تخریب بین کاندیدا دیگر جواب نمی‌دهد. مردم از این مسئله خسته شده‌اند. شاید این کار جو را کمی احساسی کند، اما برای طولانی مدت تاثیری نخواهد داشت. جو مخرب مردم را از مشارکت در انتخابات دور می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما