شناسهٔ خبر: 6717292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

سوزاندن کودک یکساله فلسطینی در حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی

صاحب‌خبر -

یک نوزاد 18 ماهه فلسطینی در حمله شهرک نشینان اسرائیلی به روستایی در غرب کرانه باختری اشغالی و به آتش کشیدن دو خانه فلسطینیان، در آتش سوخت.

شهرک نشینان اسرائیلی صبح جمعه با پرتاب بمب آتش زا و کوکتل مولوتوف دو خانه فلسطینیان در روستای دوما در نزدیکی شهر نابلس را به آتش کشیدند که در این حمله یک نوزاد 18 ماهه فلسطینی به نام  علی سعد دوابشه جان باخت و برادر 4 ساله‌اش به همراه پدر و مادرش دچار سوختگی شدید شدند.

گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که شعارهایی به زبان عبری در نزدیکی محل این آتش سوزی با مضمون «انتقام» نوشته شده بود.

تصویر یک نظامی اسرائیلی در مقابل دیوار خانه ای که توسط شهرک‌نشینان یهودی به آتش کشیده شد (9 مرداد 94-AFP)

شهرک نشینان اسرائیل در سال‌های گذشته بارها به اموال، مساجد و کلیساهای فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی حمله برده و خسارت‌های زیادی به آن وارد کرده‌اند.

در حالی که مقامات فلسطینی شهرک نشینان اسرائیلی را عامل این جنایت عنوان کردند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم اسرائیل نیز این حادثه را «حمله‌ای تروریستی» خواند.

محمود عباس: شکایت به دیوان بین المللی کیفری

در پی این حمله، محمود عباس رئیس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت وی از دیوان بین المللی کیفری می‌خواهد تا درباره حمله روز جمعه توسط شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری که به مرگ نوزاد فلسطینی منتهی شد، بررسی کند.

عباس ضمن انتقاد از «جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت که همه روزه اسرائیلی‌ها علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شوند»، گفت: «ما سریعا این پرونده را آماده و تحویل دیوان بین المللی کیفری می‌کنیم.»

عریقات: اسرائیل، مسئول مرگ نوزاد فلسطینی

صائب عریقات از سازمان آزادی بخش فلسطین نیز دولت اسرائیل را «مسئول کامل» مرگ نوزاد فلسطینی در حمله روز جمعه توسط شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری معرفی کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما اسرائیل را مسئول کامل ترور بی رحمانه علی سعد دوابشه، نوزاد فلسطینی می‌دانیم.»

عریقات افزود: «این نتیجه مستقیم چندین دهه اعطای مصونیت دولت اسرائیل به تروریسم شهرک نشینان»، و چشم پوشی از جنایات آنها بوده است.

 

 

نظر شما