شناسهٔ خبر: 67172716 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

آتش سوزی جنگل ها و مراتع لرستان مهار شد

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از مهار آتش سوزی در تمامی عرصه‌های ملی طعمه حریق شده در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پیام عالیخانی روز چهارشنبه در حاشیه پایش عرصه‌های طعمه حریق شده به رسانه ها اظهار کرد: با هماهنگی مجموعه منابع طبیعی و همراهی مردم و همیاران طبیعت تمامی آتش سوزی‌هایی که در سطح جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده بود اطفا شد.

وی وجود بالگرد در استان را غنیمت بزرگی برای اطفای حریق برشمرد و افزود: طی پایش هوایی که با همراهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان و نیروهای زبده و آموزش دیده منابع طبیعی بر فراز آسمان استان داشتیم تمامی نقاطی که در سطح جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شده بود، اطفا شد.

عالیخانی به آماده باش تمامی نیروها برای حریق های احتمالی آتی اشاره و خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت و نظافت عرصه‌های طبیعی هنگام مراجعه به دامان طبیعت و روشن نکردن آتش در محیط‌های آسیب پذیر، کمترین کاری است که هر یک از ما می‌توانیم برای صیانت از این امانت های الهی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: سامانه های ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع، آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص آتش سوزی یا هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌های منابع طبیعی است تا یگان حفاظت منابع طبیعی استان در کمترین زمان ممکن رسیدگی و در عرصه مدنظر حضور یابد.

به گزارش ایرنا، بیشترین جنگل های ناحیه زاگرس در لرستان قرار گرفته است به نحوی که از مجموع ۶ میلیون جنگل ناحیه زاگرس، یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در این استان واقع شده است؛ همچنین این استان دارای ۹۰۰ هزار هکتار مرتع است.

برچسب‌ها:

نظر شما