شناسهٔ خبر: 67172712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

باقری: لبنان جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود

سرپرست وزارت امور خارجه امروز در بغداد با بیان اینکه برخی از تسری جنگ از غزه به جنوب لبنان ابراز نگرانی می‌کنند، گفت: لبنان جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود و اگر صهیونیست‌ها عقل داشته باشند مجددا لبنان را نخواهند آزمود.

صاحب‌خبر -

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه بعدازظهر امروز (پنجشنبه) ۲۴ خرداد پس از دیدار با قاسم الاعرجی در جمع  کارشناسان امنیت ملی عراق ضمن تشکر از دولتمردان و مردم عراق برای همدردی در پی مصیبت شهادت رئیس جمهور رشید و وزیر خارجه فعال و پرتلاش ایران، فرارسیدن عید قربان را تبریک گفت و آرزوی جهانی توأم با صلح آرامش، امنیت و رفاه برای همه مسلمانان جهان‌ کردوی گفت: رژیم صهیونیستی همچنان عامل بی ثباتی در منطقه استباقری افزود: سیاست خارجی که شهید رئیسی با میدان داری شهید امیرعبداللهیان دنبال کردند بر مبنای این نگاه بود. سیاست همسایگی در این چارچوب بود که کشورهای منطقه باید به دنبال تنش زدایی بین خودشان باشند. هر چه دولتهای منطقه با هم در نزدیکی باشند و حفره و شکافی بین آنها نباشد، جایی برای حضور بیگانگان ایجاد نخواهد شد.سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه برخی از تسری جنگ از غزه به جنوب لبنان ابراز نگرانی می کنند، خاطرنشان کرد: ولی صهیونیست‌ها خاطرات خوبی از لبنان ندارند. آغاز روند شکست‌های این رژیم از لبنان شروع شد. در سال ۲۰۰۰ و  ۲۰۰۶ شکست‌های غیرقابل باوری را متحمل شدند و اگر صهیونیست‌ها عقل داشته باشند خود را از چاله غره به چاه لبنان نمی‌اندازند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی همچنین در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: لبنان جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود. اگر صهیونیست‌ها عقل داشته باشند مجددا لبنان را نخواهند آزمودوی گفت: صهیونیست‌ها یک بار خطا کرده و به سفارت ایران در دمشق حمله کردند که پاسخی گرفتند که هیچگاه فکر این را نمی کردند آنها باید بپذیرند موازنه قدرت قبل و بعد هفت اکتبر متفاوت شده است‌باقری بیان کرد: صهیونیست‌ها با کشتار مردم غزه می‌خواهند به شرایط قبل از هفت اکتبر برگردند ولی نمی‌توانند.

وی همچنین به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه هم اشاره کرد و گفت: ما با یک واقعیت مواجیهم که هم صهیونیست‌ها جنایت می‌کنند و هم آمریکایی‌ها از جنایت حمایت می‌کنند. سرورست وزارت خارجه بیان کرد: آمریکایی‌ها می خواهند واسطه گری سیاسی ‌کنند، اگر راست می گویند باید جلوی حمایت تسلیحاتی خود از رژیم اسرائیل را بگیرند.

باقری ادامه داد: اختلاف آمریکا با ما این است که سهمی که برای ما قائلند را قبول نداریم و بر نمی‌تابیم. وی گفت: تحریم‌های آمریکا، مجازات به خاطر این است که ایران سهم تحمیلی آمریکا را نمی‌پذیرد و به دنبال استیفای حقوق خود است./فارس

برچسب‌ها:

نظر شما