شناسهٔ خبر: 67171446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حملات پهپادی و موشکی سنگین حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها در شمال اراضی اشغالی+فیلم

صاحب‌خبر -

شفقنا-حزب‌الله لبنان در واکنش به ترور حاج ابوطالب از فرماندهان میدانی ارشد این گروه به دست رژیم صهیونیستی اعلام کرد مواضع ارتش این رژیم را در مناطق مختلف با موشک و پهپاد مورد هدف قرار داده است.

به گزارش شفقنا به نقل از المنار، حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت سلحشور و شریف آن و در نیز چارچوب پاسخ به ترور دشمن صهیونیستی در منطقه جویا، مقاومت اسلامی حمله ترکیبی با استفاده راکت‌های کاتیوشا و موشک فلق 6 علیه مواضع زیر انجام داده است: منطقه نظامی الزاعورة، پادگان كيلع، پادگان يوأف، ‏پایگاه كاتسافيا، پایگاه نفح و گردان السهل در بيت هلل و همزمان مجاهدان مقاومت اسلامی با چندین فروند پهپاد تهاجمی به پایگاه دادو (مقر فرماندهی منطقه شمال) و پایگاه میشار (مقر اطلاعاتی منطقه شمال و مسئول عملیات ترور در جویا) و پادگان کاتسافیا (مقر فرماندهانی تیپ زرهی هفتم وابسته به تیپ جولان 110) حمله کردند و پهپادها به اهداف مورد نظر با دقت اصابت کردند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد در واکنش به ترور دشمن در منطقه جویا، مجاهدان یگان هوایی در مقاومت اسلامی برای بار دوم طی امروز با چندین فروند پهپاد انتحاری به پایگاه میشار حمله کردند و مراکز اطلاعاتی باقی مانده در آن را هدف گرفتند همزمان برای بار دوم طی امروز مجاهدان همچنین با مجموعه‌ای از پهپاد به پادگان کاتسافیا هجوم بردند.

حزب‌الله لبنان همچنین در 250 امین روز حمایت از غزه طی نبرد طوفان الاقصی آماری از مواضع دشمن که مورد حمله این گروه مقاومت قرار گرفته است، اعلام کرد: 304 شهرک، 1373 موضع مرزی، 79 موضع پشت خطوط مرزی،  200 مرکز نظامی در مرزها، 59 پهپاد وهواپیما، 110 پادگان و پایگاه.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد در نتیجه این حملات، شعاع منطقه‌ای که در شمال اراضی اشغالی تخلیه شده به 5 کیلومتر رسیده و همچنین تاکنون 43 شهرک تخلیه شده و 230 هزار شهرک نشین آواره شده اند.

حزب الله درخصوص تلفات و خسارت‌هایی که به دشمن وارد کرده، گفت: طی این حملات 114 خودروی نظامی، 122 مرکز فرماندهی، 493 سنگر و استحکامات، 409 تجهیزات فنی، 930 واحد شهرک‌، 3 کارخانه نظامی، 50 توپخانه، 10 آتشبار گنبد آهنین، 2 بالن نظامی، 7 پهپاد و بیش از 2 هزار نفر کشته و زخمی شدند.
فیلم زیر مربوط به آتش‌سوزی در شمال اراضی اشغالی در نتیجه حملات راکتی حزب الله است:

نظر شما