شناسهٔ خبر: 67171060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تجهیز هلال احمر همه استان‌ها به پهپادهای دید در شب

رئیس سازمان امداد و نجات جمعت هلال احمر از تجهیز همه استان‌ها به پهپادهایی با قابلیت دید در شب و شرایط بد جوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، بابک محمودی در حاشیه برگزاری مانور امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در استان گلستان اظهار کرد: آماده بودن برای مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی یکی از وظایف ما بوده و تحقق آن نیازمند این است که ما همواره در کشور خود را برای انواع بحران‌ها آماده کنیم. جغرافیای وسیع و متنوع ایران می‌طلبد که در همه این سرزمین تمرینات و عملیات امداد و نجات را به طور دائم پیگیری کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: استان گلستان دارای شرایط اقلیمی متنوعی بوده و به دلیل برخورداری از کوه، جنگل، دشت، ساحل و غیره جغرافیای کوچکی ایران است و می‌تواند خواسته‌های ما را برآورده کند. در جمعیت هلال احمر به واسطه امکانات و تجهیزات و به‌روزرسانی خود در تمرینات در شرایط خوبی هستیم.

وی با تأکید بر انجام تکنیک‌های عملیات هوایی متنوع برای امدادرسانی گفت: یکی از اقدامات ما به کارگیری پهپادهای جدید به تعداد مناسب و با قابلیت پرواز در شب و شرایط بد جوی است که بین همه استان‌ها توزیع خواهد شد. این کار غالب عملیات‌های جستجوی و ارزیابی ما را ارتقا می‌دهد تا در ساعات و لحظات اولیه از حادثه مطلع شویم و در کوتاه‌ترین زمان و با ارزیابی دقیق خود را به محل موردنظر برسانیم.

محمودی ادامه داد: در کنار آن انواع و اقسام تجهیزات موردنیاز ارتباطی و همدلی و همراهی و تمرین با دستگاه‌های مرتبط با بحران از اهداف و برنامه‌های ماست. تلاش ما این است که در حوادث و بلایا غافلگیر نشویم و حداکثر خدمات را به مردم ارائه دهیم.

وی به آمادگی مردم در زمان بحران‌ها اشاره کرد و گفت: معمولا 72 ساعت اول همه مردم باید توانایی اداره خود را داشته باشند و این یک استاندارد و قانون الزام آور است تا نیروهای امدادی از راه برسند؛ به ویژه در زمان بحران‌ها که زمان رسیدن نیروها به طول می‌انجامد. در حادثه‌ای که برای هلی‌کوپتر رئیس جمهور رخ داد دیدیم که  15 ساعت مه غلیظ در محل حادثه ایجاد و کار را سخت کرده بود. مردم در راستای مسئولیت اجتماعی، باید نسبت به وظایف خود در قبال حوادث و بحران‌ها توجیه شوند تا بهترین خدمات بدهیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وجود 630 پایگاه در جاده‌های کشور گفت: در جاده‌ها قاعده کلی اینست که به ازای هر 40 کیلومتر باید یک پایگاه امداد و نجات داشته باشیم. در کشور حدود 40 هزار کیلومتر جاده اصلی و 630 پایگاه داریم. تقریباً در تمامی جاده‌ها و اتوبان‌ها رعایت استاندارد جهانی شده و حداقل زمان رسیدن به محل حادثه 15 دقیقه است.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر داشت، گفت: شهید توانایی‌های زیادی را به دستگاه‌های امدادی وارد کرد  و در حال حاضر حدود هزار دستگاه خودروی امدادی در سراسر کشور در حال توزیع است که می‌تواند دو تا سه دقیقه زمان رسیدن به محل حادثه را کاهش دهد.

انتهای پیام/582/.

نظر شما