شناسهٔ خبر: 67169331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

شکنجه و بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

حوزه/ فلسطینی‌هایی که از زمان آغاز جنگ غزه در بازداشت‌گاه‌های رژیم صهیونیستی حبس شده ‌بودند می‌گویند از بدرفتاری سیستماتیک مسئولان زندان رنج می‌بردند که حتی تعمداً از رسیدگی‌های حیاتی و مبرم پزشکی هم خودداری می‌کرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، به نقل از العربیه، گروه‌های حقوق بشر و سازمان‌های بین‌الملل مدعی شدند زندانیان فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی طی حملات به کرانۀ باختری یا در پیشروی این رژیم در غزه بازداشت شده‌اند با بدرفتاری‌ها گسترده مواجه شدند، رفتارهای توهین‌آمیز و تحقیرآمیز از جمله نگه داشتن زندانیان در قفس‌های تنگ در حالی‌که چشمشان بسته و به دست‌هایشان دستبند زده شده و همچنین ضرب‌وشتم، ارعاب و آزار آن‌ها زندانیان را آزار می‌دهد.

عطا شباط، زندانی سابق، گفت: ما از آنجا رفته‌ایم اما از شما می‌خواهیم بقیه را هم بیرون بیاورید. بسیاری از بازداشت‌شدگان بر این باور بودند که خانواده‌هایشان گمان می‌کنند آن‌ها مرده‌اند. در بازداشت‌گاه‌ها اسرا دارند می‌میرند؛ شکنجه‌ای می‌کشند که تا تجربه نکنید نمی‌توانید تصورش را کنید؛ رنجی می‌کشند که تا دچارش نشوید نمی‌توانید فکرش را کنید.

انجمن اسرای فلسطینی روز چهارشنبه اعلام کرد که دست‌کم ۱۸ فلسطینی از زمان آغاز جنگ در بازداشتگاه های اسرائیل جان باخته‌‍اند که شش نفرشان از جمله عدنان البرش، جراح ارتوپد، از غزه بودند.

این سازمان تصریح کرد: بیش از ۹ هزار و ۱۷۰ فلسطینی از کرانه باختری از هفتم اکتبر دستگیر شده‌اند و هزاران نفر دیگر در غزه ناپدید شده‌اند؛ این انجمن گفت به‌خاطر اینکه اسرائیل از افشای تعداد فلسطینیان که از غزه بازداشت کرده است خودداری می‌کند، آمار آن‌ها دقیق نیست.

گزارش‌های گسترده مبنی بر بدرفتاری با زندانیان در زندان‌های رژیم صهونیستی فشارهای بین المللی بر این رژیم را در پی ایجاد جنگ غزه که اکنون در نهمین ماه خود است، افزوده است.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «اونروا» طی بیانیه‌ای در ماه آوریل گفت که زندانیان در طول مدت بازداشتِ خود، گزارش بدرفتاری مسئولان زندان را داده‌اند. در این بیانیه آمده است که بدرفتاری مذکور شامل ضرب‌وشتم، محرومیت از غذا، محرومیت از دسترسی به آب یا توالت و بستن دست‌ها و پاهایشان با بندهای پلاستیکی است.

اعلم حجازی که قبلاً در بازداشتگاه صهونیست‌ها بوده گفت: هر روز زندانیان دارند می‌میرند. هیچ خوراکی، نوشیدنی یا داروی نیست؛ غذا و پوشاکی هم وجود ندارد؛ بیماری دارد بدن آن‌ها را از بین می‌برد ولی دریغ از هیچ معاینه و بررسی‌ای.

او به وریترز گفت: آب مناسب برای آشامیدن نیست و هشت ماه این لباس‌ها را به تن دارم.

نظر شما