شناسهٔ خبر: 67168339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معادن عوارض ۲ درصدی به دولت را پرداخت کنند

فرماندار بافق با اشاره به اینکه هیچ تغییری در دو درصد عوارض معادن ایجاد نمی‌شود گفت: معادن باید این عوارض را پرداخت کنند وگرنه با محدودیت مواجه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، ابوالقاسم دهقان پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق اظهار داشت: عوارض 2 درصدی معادن تغییری نخواهد کرد و معادنی که از پرداخت این عوارض خودداری کنند، با محدودیت‌های جدی مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: حساب‌های بانکی این معادن مسدود و خدماتی نظیر سوخت به آنها قطع خواهد شد تا این دستور حضرت امام خمینی(ره) به درستی اجرا شده و منافع آن به شهرستان بافق برسد.

دهقان به مشکلات موجود در حوزه مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: معوقات مرتبط با ساخت و تجهیز مدارس مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم گرفته شد که در صورت تکمیل و تحویل به موقع پروژه‌ها، روز دوم مهر ماه 10 میلیارد تومان به اداره نوسازی برای افتتاح سه مدرسه "سازندگان"، "نوآوران" و "پاسداران" در بافق واریز شود.

دهقان بر لزوم همکاری همه‌جانبه معادن با آموزش و پرورش تاکید کرد و خواستار آن شد که با همیاری و حمایت بیشتر، مشکلات آموزشی شهرستان بافق به تدریج حل شود و این تلاش‌ها در راستای بهبود شرایط تحصیلی و رفع نیازهای ضروری دانش‌آموزان و معلمان شهرستان ادامه خواهد یافت.

خواجه‌ای رئیس آموزش و پرورش بافق هم در این جلسه با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود، بیان کرد که بدهی مربوط به جشن تجلیل از 700 معلم همچنان پرداخت نشده است در حالی که برخی شهرستان‌های دیگر استان حتی تا پنج هزار نفر را به این جشن دعوت کرده‌اند و با مشکلی مواجه نبوده‌اند.

وی به مشکلات جدی در آموزش و پرورش بافق اشاره کرد و گفت: این شهرستان در شرایط خوبی به سر نمی‌برد زیرا هیچ‌کدام از معادن کمک مالی نمی‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق ادامه داد: وضعیت نیروی انسانی در بافق بحرانی است و به ویژه خانه‌های سازمانی برای معلمانی که از مناطق دیگر به این شهرستان می‌آیند، وجود ندارد.

انتهای پیام/781/.

نظر شما