شناسهٔ خبر: 67167477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

پرونده فساد در فوتبال ایران ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است

برای زنده ماندن فوتبال ریشه فساد را بزنید

عمق فساد در فوتبال ایران هر روز که از تحقیقات می‌گذرد، بیشتر می‌شود و قضیه ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد. علی خضریان، نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه فوتبال برتر خبر از گسترده‌تر شدن تحقیقات و باز شدن پای تیم‌هایی به جز مس رفسنجان به پرونده فساد در فوتبال ایران داد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی: عمق فساد در فوتبال ایران هر روز که از تحقیقات می‌گذرد، بیشتر می‌شود و قضیه ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد. علی خضریان، نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه فوتبال برتر خبر از گسترده‌تر شدن تحقیقات و باز شدن پای تیم‌هایی به جز مس رفسنجان به پرونده فساد در فوتبال ایران داد. تیم‌هایی که به گفته خضریان و میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر، از باشگاه‌های بزرگ کشور هستند و باز شدن پای آن‌ها به این پرونده می‌تواند همچون یک زلزله سهمگین، فوتبال ایران را بلرزاند. اتفاقی که باعث می‌شود ابعاد مسائل پشت پرده و شایعاتی که همواره در فوتبال ما به گوش می‌رسیده‌اند، به طور کامل افشا و مشخص شود. 

به گزارش بولتن نیوز، البته در همین زمینه گفته شد که باید فدراسیون فوتبال و مهدی تاج حداکثر همکاری را با نهادهای مربوطه داشته باشند، در غیر این صورت در روند سیدگی اخلال ایجاد خواهد شد. از سوی دیگر یک نگرانی بزرگ هم وجود دارد؛ اگر پیگیری پرونده منحصر در باشگاه مس رفسنجان و برخورد با این تیم باشد و در نهایت سقوط اجباری به دسته‌های پایین‌تر برای مس رفسنجان رقم بخورد، دیگر کار در همین نقطه متوقف شود و کسی به دنبال باشگاه‌های بزرگ‌تر نرود. وقوع چنین اتفاقی بسیار تلخ خواهد بود.

در مسیر رسیدگی به فساد فوتبال‌، تعارف با تیم‌های مشهور و پرطرفدار و ترس از تبعات اجتماعی برخورد با آن‌ها، نباید مانعی باشد برای تحقق عدالت و روشن شدن حقیقت. هر فصلی که از لیگ برتر می‌گذرد، حرف و حدیث‌ها بیشتر می‌شوند و نارضایتی‌ها افزون‌تر. این وضعیت قطعا نمی‌تواند به برخورد با یک تیم منحصر شود بلکه ارکانی از فدراسیون فوتبال، دلال‌ها، بازیکنان، مربیان، باشگاه‌ها، مدیران عامل و حتی برخی اهالی رسانه نیز باید پاسخگو باشند. از همین روی است که حساسیت ویژه‌ای نسبت به این پرونده وجود دارد و تا این حد همه پیگیر هستند تا کار به نتیجه درست برسد. 

اما نباید از یک نکته بسیار مهم غافل شد. بالاخره این مفاسد در یک بستر خاص رخ داده‌اند و بی‌علت که نبوده‌اند. در واقع جدای از خود فساد، بستری که موجب فساد شده نیز بسیار مهم است و اگر این رسیدگی‌ها تنها معطوف به مجازات افراد باشد اما فکری به حال شرایطی که اجازه داده که این فسادها رخ بدهند، نشود، احتمالا شاید یکی دو سال بعد مجددا پرونده مشابهی برای فوتبال ایران باز شود. اگر چنین شود، دیگر حیثیتی برای فوتبال کشور نمی‌ماند و باید فاتحه فوتبال ایران را خواند.

نظر شما