شناسهٔ خبر: 67166900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب ‌مشهد ۲ برابر می‌شود

وزیر نیرو گفت: امروز با شروع رسمی آغاز عملیات اجرایی ۳ تصفیه خانه جدید فاضلاب با مجموع ظرفیت ۱۶۵۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز ظرفیت تصفیه خانه‌های مشهد ۲ برابر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محرابیان امروز در مراسم بهره‌برداری از تصفیه خانه پرکندآباد 2 مشهد اظهارداشت: این 3 تصفیه خانه با ارزش بیش از 30 هزار میلیارد ریال عملیات اجرایی آن شروع شد و با تکمیل و بهره‌برداری از این تصفیه خانه‌ها، معادل عملکرد بیش از 30 سال گذشته در این حوزه در مشهد کار خواهد شد که جای تشکر از همت دولت و استانداری در خراسان رضوی دارد.

وزیر نیرو افزود: امروز با شروع رسمی آغاز عملیات اجرایی 3 تصفیه خانه جدید فاضلاب با مجموع ظرفیت 165000 متر مکعب در شبانه روز ظرفیت تصفیه خانه‌های مشهد 2 برابر می‌شود.

محرابیان تصریح کرد:ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب در مشهد به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد و عملا ظرفیت تصفیه خانه‌ها منطبق بر نیاز فعلی خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز تعداد 14 پروژه آبرسانی روستایی و 46 کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد با ارزش بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال نیز بهره‌برداری رسمی شد.

‌نجات کشف رود و تامین پساب تصفیه شده برای فضای سبز

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز اظهارداشت: پروژه بزرگ بازچرخانی آب در مشهد با بهره برداری از تصفیه خانه جدید (پرکندآباد2) موجب جلوگیری از آلودگی کشف رود ناشی از فاضلاب مشهد می شود و در عین حال پساب تصفیه شده را برای آبیاری فضای سبز مشهد تامین می کند.

وی افزود: در تکمیل این پروژه بازچرخانی آب، پروژه حضرت نبی اکرم (ص) نیز افتتاح شد که به تامین آب شرب مشهد کمک خواهد کرد. بهره برداری از 3مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت 90000مترمکعب؛ حفر و تجهیز 70حلقه چاه و 30کیلومتر خطوط انتقال با اثر بخشی 2000لیتر در ثانیه با ارزش 14760میلیارد ریال با هدف کمک به پایداری آب مشهد؛ بهبود کمیت و کیفیت آب و کاهش هدررفت جزو پروژه مدرن بازچرخانی آب است.

نظری تصریح کرد: فاز اول بزرگترین پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب کشور (پرکندآباد 2) با ظرفیت 50 هزار متر مکعب در شبانه روز و با ارزش 10 هزارمیلیارد ریال به بهره برداری رسید.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هدف این پروژه کاهش آلایندگی محیط زیست و رودخانه تاریخی کشف رود و فراهم سازی جایگزینی و بازچرخانی در راستای تامین آب کلان شهر مشهد است.

گفتنی است؛ مرحله اول تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد 2 به عنوان بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ارتقا در کشور، با ظرفیت 50 هزار مترمکعب در شبانه‌روز و ظرفیت نهایی 200 هزار متر مکعب امروز وارد مدار شد.همچنین امروز بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب حاشیه شهر مشهد به طول 46 کیلومتر و با اعتبار سه هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/282/.

نظر شما