شناسهٔ خبر: 67166380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تزریق ۳۳۵ میلیارد تومان برای توسعه صنعت کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تزریق ۳۳۵ میلیارد تومان به بخش صنایع و معادن استان در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید امیرتیمور موسویان در آئین افتتاحیه رویداد جام رسانه امید ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش اظهار داشت: 57 واحد تولیدی راکد استان در 3 سال اخیر به چرخه تولید بازگشت و در این مدت 335 میلیارد تومان به بخش صنایع و معادن تزریق شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایجاد شده در بخش صنعت و‌ معدن استان عنوان کرد: از تولید ناخالص داخلی کشور 40 درصد متعلق به وزارت صمت بوده و ما مشخصا در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت مطابق با قانون هفتم توسعه دنبال می‌کنیم.

موسویان افزود: ما باید نسبت به استراتژی و تبیین اعدام مختلف نسبت به این سه حوزه کار کنیم و بتوانیم آن را برای جامعه ارائه بدهیم.

مدیرکل صنعت، معدن و‌تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در فعالیت دولت سیزدهم نزدیک به 57 واحد راکد را به بخش تولید برگرداندیم و 36 واحد زیر فعالیت با 460 میلیارد ارزش را به چرخه تولید برگرداندیم.

وی افزود: از محل تبصره 198 و نهضت احیا حدود 335 میلیارد را به عرصه تولید برگرداندیم و صادرات غیر نفتی یکی از شاخص های مهم تولید است که قریب به 47 میلیون دلار از محل گمرک استان مبادله انجام دادیم که 48 هزار تن ارزش این کالاها بوده است.

موسویان با اشاره به اینکه 19هزار و 446 واحد پروانه صنفی ایجاد کردیم، اضافه کرد: در بحث واحدهای صنفی آن چیزی که در ترسیم راه صمت برای ما مهم است که ما برای چهارسال آینده نقشه راهی را ترسیم کرده‌ایم که کار قائم به افراد و اشخاص نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز در آستانه دهه تولید بسته‌ای را رونمایی خواهیم که بسته حمایتی از زیرشاخه‌های صنعت، معدن و تجارت بوده که این برخاسته از نگاه رئیس جمهور شهید است و ما امروز در سطح مقوله سرمایه گذاری 3 هزار و 334 مشاغل خانگی ایجاد کردیم و ما تکیه بر موضوعاتی که شاید سابقه تاریخی وجود داشته باشد که در کارگروه منابع طبیعی اتفاقی که برای اولین بار در بخش صمت انجام گرفت و ظرفیت‌های مختلف در بوکیست، فسفان بزرگترین معدن فسفات را در کشور داریم و در سرفاریاب بحث بوکسیت داریم.

موسویان تصریح کرد: سال گذشته قریب به 200 مصوبه در شورای تسهیل داشتیم که به بحث موانع تولید پرداخته شد و به واحدهای تولیدی نیز مراجعه کردیم و فقط به جلسه اکتفا نکردیم و امروز در مسائل بروزرسانی اتحادیه‌های صنفی حدود 34 هزار واحد صنفی را در استان داریم و مطالبات مربوط به انتخابات امور صنفی بروز است.

وی گفت: اگر بروزرسانی سند اشتغال استان را داشته ایم و در بهمئی می توانیم 6 هزار شغل ایجاد کنیم و بحث تخصیص تسهیلات انجام بگیرد این روند به نقطه مطلوب می‌رسیم و ما امروز در سطح استان برای کل حوزه‌های انتخابیه ظرفیت‌های مختلف را احصا کردیم و رسالتی که نسبت به سرمایه گذاری و آیندگان داریم با ترسیم یک برنامه 4 ساله پیگیری کردیم.

موسویان بیان کرد: یکی از 4 استان برتر در حوزه زنجیره نفت و پلیمر و پتروشیمی هستیم و پروانه بهره برداری پتروشیمی گچساران را صادر کنیم یک جهش در عرصه صنعتی خواهیم داشت و از ظرفیت پتروشیمی گچساران و گردش حساب در استان را خواهیم داشت و مشکل منابع بانکی در استان حل خواهد شد و لرای پرهیز از خام‌فروشی سیاست آهک هیدراته چرام بوده که در بهمن فاز اول آن افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما