شناسهٔ خبر: 67165575 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

لیونل مسی: من قهرمان جهان شدم اما حیف که او زنده نبود!

لیونل مسی گفت اینترمیامی آخرین باشگاهش خواهد بود و اعتراف کرد که زمان زیادی از دوران حرفه‌ای‌اش باقی نمانده است و همچنین هرگز به رکوردشکنی فکر نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

لیونل مسی ۳۶ ساله تابستان گذشته به اینترمیامی پیوست و به ۲۰ سال حضورش در اروپا و بازی برای تیم‌های بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن پایان داد. او در مصاحبه‌ای اختصاصی به ESPN آرژانتین گفت که اینترمیامی آخرین باشگاهش خواهد بود.

مسی با ۶۷۲ گل بهترین گلزن بارسلوناست و ۳۲ گل و ۳۵ پاس گل در دو فصل حضورش در پی‌اس‌جی به ثمر رساند. او ۴۰ جام برای باشگاه و کشورش کسب کرده از جمله چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی در کوپا آمریکا، اما چیزی که بیشتر از بقیه باعث افتخارش است بلند کردن جام قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ با آرژانتین است.

او در مصاحبه‌ای که چهارشنبه پخش شد به ESPN گفت که پیروزی در قطر به او دیدگاه جدیدی در مورد حرفه‌اش داد. «من در تمام عمرم این کار را انجام داده‌ام. عاشق فوتبال هستم. از تمرینات و بازی‌های روزانه لذت می‌برم. بله، از اینکه همه چیز رو به اتمام است کمی می‌ترسم. ترک اروپا برای آمدن به اینجا (میامی) قدم دشواری بود. این حقیقت که ما جام جهانی را بردیم کمک کرد، خیلی کمک کرد، دیدگاهم عوض شد. اما سعی می‌کنم به آن فکر نکنم. سعی می‌کنم لذت ببرم. اکنون این کار را بیشتر انجام می‌دهم زیرا می‌دانم که زمان زیادی باقی نمانده، بنابراین دوران خوشی در باشگاه دارم و خوش شانس هستم که هم‌تیمی‌ها و دوستان خوبی در کنارم دارم. از دوران حضورم در تیم ملی لذت می‌برم و آنجا هم دوستان خوبی دارم. از هرچیز کوچکی لذت می‌برم چراکه می‌دانم بعد از اتمام فوتبالم دلتنگ‌شان خواهم شد.»

او در ادامه افزود: «آرژانتین همیشه در کوپا آمریکا و جام جهانی مدعی است. اکنون با بردن کوپا و جام جهانی و با توجه به بازیکنانی که داریم بیشتر از قبل شانس قهرمانی داریم. من چند روزی است که تمرین می‌کنم و چیزی که همیشه من را شگفت‌زده می‌کند نحوه تمرین کردن‌شان است، نگرش بچه‌ها، میل به برنده شدن، عطش ادامه دادن به قهرمانی‌ها. این کوپا آمریکا دشوار خواهد بود اما ما شانس خوبی داریم که دوباره در بین بهترین‌ها قرار بگیریم.»

لیونل مسی: من قهرمان جهان شدم اما حیف که او زنده نبود!

مسی همچنین درباره اظهارات کیلیان امباپه در مقایسه سطح رقابتی جام ملت‌های اروپا و جام جهانی صحبت کرد.

او گفت: «خب، هرکسی مسابقات خود را در اولویت قرار می‌دهد. بدیهی است که یورو بسیار مهم است و بهترین تیم‌ها در آن بازی می‌کنند، اما آرژانتین با سه قهرمانی، برزیل با پنج قهرمانی، اروگوئه با دو قهرمانی در آن حضور ندارند. خیلی از قهرمانان جهان در این تورنمنت غائب هستند و نمی‌شود گفت که این سخت‌ترین تورنمنت است. بهترین تیم‌ها در جام جهانی بازی می‌کنند که عموما شامل تمام قهرمانان جهان می‌شود. دلیلی دارد که همه می‌خواهند قهرمان شوند.»

از مسی پرسیده شد که اگر مارادونا زنده بود به او چه می‌گفت، و او عنوان کرد: «ناراحت بودم از اینکه او نتوانست آنچه را که ما تجربه کردیم [فتح جام جهانی ۲۰۲۲] را تجربه کند، زیرا می‌دانم چه احساسی نسبت به تیم ملی داشت و می‌خواست آرژانتین دوباره قهرمان جهان شود. ما یک جام جهانی را با هم پشت سر گذاشتیم که جدای از نتیجه، تجربه چشمگیری بود، گذراندن هر روز با او، چقدر خوشحال بود و از مربی بودن لذت می‌برد. بنابراین سعی می‌کنم تمام لحظات خوبی را که با هم داشتیم به یاد بیاورم. می‌دانم که او من را خیلی دوست داشت و من هم دوستش داشتم، با وجود آنچه در رسانه‌ها مطرح شد. واقعیت این است که ما مهر زیادی به یکدیگر داشتیم، و از زمانی که من را دید همیشه از من حمایت می‌کرد و بهترین‌ها را برای من می‌خواست. ناراحت‌کننده است که زنده نبود و نتوانست این قهرمانی را مانند بقیه کشور تجربه کند.»

تنها دو سال تا جام جهانی ۲۰۲۶ باقی مانده و مسی شانس حضور در ششمین جام جهانی و رکوردشکنی را دارد، اما او هنوز در مورد حضور در مسابقاتی که قرار است در ایالات متحده آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود، تردید دارد.

«به آنجا نمی‌روم تا رکورد بزنم یا بگویم که در پنج یا شش جام جهانی بازی کرده‌ام، نه. من هرگز به رکوردها فکر نکردم. داشتن رکوردها و ادامه دادن به دستاوردها چیز خوبی است، اما من فقط برای اینکه بگویم در شش جام جهانی حضور داشتم به آنجا نمی‌روم. اگر این اتفاق بیافتد، اگر کارم خوب باشد و همه چیز به خوبی پیش برود، عالی می‌شود، اما اینکه فقط برای این دلیل به آنجا بروم، نه!»

بیشتر بخوانید:

نظر شما