شناسهٔ خبر: 67164909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخابات 1403؛ زاکانی: «رقیب ما در این انتخابات، مفسدین اقتصادی، تورم و فقر است»/ جلیلی: دولت سایه یک تشکیلات نیست؛ بلکه یک گفتمان است/ قالیباف: «باید با درایت و پختگی کار را پیش ببریم»/ پورمحمدی: «باید توان داخلی را ارتقا ببخشیم»/ پزشکیان تشریح کرد: سه اقدام مهم دولتش در رابطه با مهاجرین افغانستانی/کیهان: «به نفع یکدیگر کنار بکشید»/ سازندگی: «فشار به جلیلی برای کناره‌گیری»/ جوان: «چالش اصلاح‌طلبان با مردم و حالا با نامزد رسمی!»/ شرق: «رأی جلیلی در سبد پزشکیان»/ فرهیختگان: «ریاکاری با میراث رئیسی ممنوع»

صاحب‌خبر -

شفقنا-تبلیغات رادیویی و تلویزیونی نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی وارد چهارمین روز خود شده است که برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری دیدارهایی با برخی از چهره های شاخص داشته اند.

به گزارش شفقنا در ادامه این گزارش برخی اخبار انتخابات ریاست جمهوری را می خوانید:

درخواست کیهان از نامزدهای اصولگرا: به نفع افراد دیگر کنار بکشید

روزنامه کیهان در مطلبی خطاب به نامزدهای اصولگرا نوشت: «از نامزدهای محترم احراز صلاحیت شده درخواست می‌شود چنانچه آمادگی لازم را ندارند و اگر فرد دیگری از رقبا را اصلح تشخیص دادند، از رقابت کنار بکشند.»

تقی آزاد: آقای پزشکیان سر زنده‌تر صحبت کند

تقی آزاد ارمکی به جماران گفت: «اکنون مردم حق دارند که به انتخابات بی‌تفاوت باشند اما در صورتی که فضای انتخابات داغ شود و حرف نو و جدیدی زده شود، این بی‌تفاوتی بسیار کاهش پیدا می‌کند و مشارکت مردم نیز بیشتر می‌شود. برای رسیدن به این هدف لازم است آقای پزشکیان سر زنده‌تر صحبت کند و بی‌روح صحبت نکند.»

فشار به جلیلی برای کناره‌گیری

روزنامه سازندگی نوشت: «قالیبافی‌ها از جلیلی خواسته‌اند؛ در انتخابات به‌نفع قالیباف کناره‌گیری کند

جلیلی‌ها به قالیباف گفته‌اند؛ شما رئیس یک قوه هستید، پس شما به ‌نفع جلیلی کناره‌گیری کنید.»

جوان « چالش اصلاح‌طلبان با «مردم» و حالا با «نامزد رسمی»!»

جوان نوشت: «اصلاح‌طلبان از مجموع کنش‌های نامزد انتخاباتی خود راضی نیستند. برخی حتی از او عصبانی‌اند! هرچند برخی از ایشان هم متوجه ایراد و تضاد ویرانگر این واکنش‌ها شده‌اند و زبان به تحسین او گشوده‌اند، اما در مجموع از نظر آنان نامزد رسمی‌شان با تز «تضعیف نظام برای تن‌دادن به تغییرات» همسو نبوده است.»

شرق: «رأی جلیلی در سبد پزشکیان»

روزنامه شرق نوشت: «این انتخابــات تا همین جا نشــان داده که با ســه قطب پزشــکیان، قالیباف و جلیلی شــکل گرفته است. حال تالش اصولگرایان این اســت که به مدل دوقطبی سال ۹۶ برسند. در این شــرایط اگــر قالیباف بــه نفع جلیلی کنــار برود، بخشــی از آرای قالیبــاف که در میانه و از مردمی اســت که رأی تشــکیلاتی نمی دهند، به سبد پزشکیان ریخته می شود. همچنان که خروج قالیباف در سال ۹۶ به نفع حسن روحانی بــود نه به ضرر او.»

فرهیختگان: «ریاکاری با میراث رئیسی ممنوع»

فرهیختگان نوشت: «انتساب مزیت‌های دولت رئیسی به برخی نامزدها و حمله همزمان به چالش‌های ۳ سال اخیر در غیاب نماینده رسمی دولت سیزدهم جوانمردانه نیست. اما تخریب میراث رئیسی سه وجه مهم دارد:

با فرآیندها و افرادی در انتخابات روبه‌رو هستیم که تلاش می‌کنند حال که او در ظاهر میان ما نیست یک به یک اتفاقات مثبت دولتش را از آن خود کنند.  کار مصادره‌گران جدید از جهتی از افرادی که تلاش داشتند امام را مصادره کنند هم غیراخلاقی‌تر است، این اوج ریاکاری است که نقاط مثبت دولت رئیسی را مصادره کنیم اما به نقاط منفی بتازیم. متاسفانه آنها که باید این روزها از میراث آیت‌الله رئیسی دفاع کنند زبان در کام کشیده‌اند، عده‌ای مشغول نامه‌نگاری‌اند و عده‌ای در حال ستادبازی».

مولاوردی: «نامزدها درخصوص فيلترينگ فضاي مجازي صحبت كنند»

شهیدنخت مولاوردی به اعتماد گفت: نامزدها همچنين بايد درخصوص فيلترينگ فضاي مجازي صحبت كنند و اثرات اين محدودسازي در فعاليت‌هاي مجازي و اقتصادي زنان را تشريح كنند. نامزدها بايد پاسخ بدهند مساله اصلي براي آنها حجاب و گشت ارشاد است يا اينكه معيشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتياد، زنانه شدن آسيب‌هاي اجتماعي، زنانه شدن ايذر، زنانه شدن سالمندي و… هم براي آنها داراي اهميت است. با دريافت پاسخ‌هاي هر كدام از نامزدها هم مي‌توان به برداشت‌هاي روشني براي راي دادن رسيد.

مسعود زریبافان به ستاد انتخاباتی پورمحمدی پیوست

 مسعود زریبافان، دبیر هیئت دولت در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان معاون امور استان‌های ستادهای «شورای وحدت» مصطفی پورمحمدی منصوب شد.

میرلوحی: جریان اصلاحات به صورت تمام قد از آقای پزشکیان حمایت کرد

سید محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح طلب به آرمان ملی گفت: امروز ایشان به عنوان نماینده جریان اصلاحات در صحنه حضور دارند و برآورد من این است که جریان اصلاحات به صورت تمام قد از آقای پزشکیان حمایت کرد. این در حالی است که پس از اعلام نتایج تأیید صلاحیت ها همه احزاب و جریان های اصلاح طلب ظرفیت هایی خود را به صحنه آورده اند تا در مسیری که آقای پزشکیان در آینده در پیش دارد به ایشان کمک کنند.

حمایت دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از قالیباف

مهر نوشت: محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، از محمدباقر قالیباف اعلام حمایت کرد.

 

قالیباف: باید با درایت و پختگی کار را پیش ببریم

محمد باقر قالیباف نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: امروز در حین اینکه در حال رقابت در جبهه انقلاب هستیم باید وحدت، یکپارچگی و ید واحده را به نمایش بگذاریم که از هر یک از نامزدها گرفته تا ستادها این موضوع را رعایت نکنند اولین ظلم را به انقلاب اسلامی، به شهدا و به سیدالشهدای خدمت کرده اند. متن کامل

پورمحمدی: باید توان داخلی را ارتقا ببخشیم

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بدون داشتن توان داخلی نمی‌توان از قدرت دیپلماتیک برخودار بود و منافع را تامین کرد پس باید توان داخلی را ارتقا ببخشیم. متن کامل

سعید جلیلی: باید با انتخابی درست به سمت قله ها حرکت کرد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که پنجه بر آفتاب می‌کشند و به شهید رییسی جسارت می کنند، بدانند خدا حافظ آبرو و عزت اوست. سعید جلیلی عصر پنجشنبه در اجتماع اقشار مختلف مردم قم در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت. متن کامل

پزشکیان تشریح کرد: سه اقدام مهم دولتش در رابطه با مهاجرین افغانستانی

 مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صفحه ایکس خود نوشت: «دولت من ان‌شالله سه اقدام همزمان را در رابطه با مهاجرین افغانستانی پیش می برد:

۱- انسداد کامل مرزها و جلوگیری از مهاجرت بیشتر که مسوولین محوری با وزارت کشور خواهد بود.

۲- ساماندهی مهاجرین موجود. نباید انکار کرد که تعداد زیادی از برادران افغان نقش موثری در اقتصاد ایران دارند یا در جنگ تحمیلی و … فداکاری کرده اند ولی حضور آنها در ایران باید ساماندهی شده و با انضباط باشد. (وظیفه وزارت کشور و وزارت اطلاعات)

۳- مذاکره با کشورهای اروپایی برای پذیرش بخشی از مهاجرین (و یا حداقل تقبل هزینه‌های حضور آنها در ایران). غرب باید مسئولیت آنچه در افغانستان انجام داده و منجر به مهاجرت میلیون‌ها افغانستانی شده است را بپذیرد. دلیلی ندارد که مردم ایران هزینه سیاست‌های غلط دیگران را بپردازند.»

میرشمسی رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی شد

 سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حکمی محمد رضا میرشمسی را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد.

میرشمسی عضو موسس و شورای مرکزی شریان و دارای دکتری مطالعات امنیت ملی است و در کارنامه خود ریاست هیأت اجرایی امناء و سرپرستی معاونت امور مجلس و حقوقی دیوان محاسبات را دارد.
وی از از آزادگان و جانبازان سرافراز میهن به شمار می رود.

جلیلی: امروز وقت تعارف نیست؛ صحنه واقعی است و نیاز به کار و تلاش داریم

سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ‌امروز وقت تعارف نیست؛ صحنه واقعی است و نیاز به کار و تلاش داریم؛ اینگونه نیست که فرصت همیشه باشد و فرصت‌ها شبیه ابررفتنی هستند که باید به موقع از فرصت‌ها استفاده کنیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در دولت سایه شما به نقاط ضعف و قوتی پرداخته شد؟، تصریح کرد: دولت سایه یک تشکیلات نیست؛ بلکه یک گفتمان است؛ یعنی هر کدام از آحاد جامعه وظیفه دارد در قبال‌ کشور منفعل نباشد؛ ما در دولت سایه از ظرفیت‌های آحاد مردم و جامعه استفاده کردیم و در دو سه سال اخیر دانشگاه‌های زیادی رفتم و هر دانشگاهی که رفتم گفتم هر دانشکاه و هر حوزه علمیه باید یک دولت سایه باشد؛ این‌ها کمک به دولت است نه تضعیف. متن کامل

زاکانی: رقیب ما در این انتخابات، مفسدین اقتصادی، تورم و فقر است

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: کشور مشکل دارد؛ اما اضطرار ندارد و با تدبیر، اراده و مواجهه درست با موانع می توان مشکلات را حل کرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: رقیب ما در این انتخابات، مفسدین اقتصادی، تورم و فقر است و با رقبای خود رفاقت داریم. متن کامل

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در  برنامه با مردم گفت: شرایط امروز کشور شرایط خاصی است و دولت آقای رئیسی یک مختصاتی داشت که حفظ این مختصات و جهت گیری‌های او یک امر ضروری است. متن کامل

برچسب‌ها:

نظر شما