شناسهٔ خبر: 67164290 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

مربی کروات و همۀ مخالفانش در تیم؛

پرسپولیس اسکوچیچ را ترجیح می‌دهد

باشگاه پرسپولیس برای جانشینی اوسمار ویرا در نظر داشت با یک مربی داخلی قرارداد امضا کند؛ برای این گزینه که اهالی فوتبال از آن باخبرند، مجوز کار صادر نشد تا این باشگاه با دراگان اسکوچیچ وارد مذاکره شود.

صاحب‌خبر -
پرسپولیس اسکوچیچ را ترجیه می‌دهد

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس از روز بعد از قهرمانی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر رسما اعلام کرد که به اوسمار ویرا 10 روز مهلت داده‌اند‌ در مورد تمدید قراردادش با این باشگاه تصمیم‌گیری کند؛ در حالی که شواهد امر نشان می‌داد این مربی بنا به دلایلی که در گزارش‌های قبلی به آن اشاره داشتیم، تمایلی برای ادامه کار در پرسپولیس را ندارد.

اسکوچیچ اولین گزینه خارجی پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس برای جانشینی اوسمار ویرا در نظر داشت با یک مربی داخلی قرارداد امضا کند؛ برای این گزینه که اهالی فوتبال از آن باخبرند، مجوز کار صادر نشد تا این باشگاه با دراگان اسکوچیچ وارد مذاکره شود. همان‌طور که در گزارش‌های قبلی خبر داده بودیم هیات‌مدیره پرسپولیس در نیم فصل هم روی اسکوچیچ نظر مساعد داشت و در همین راستا نیز مذاکرات با او آغاز شد. در این بین یکی از بازیکنان پرسپولیس که در انتخاب اوسمار هم نقش اساسی را ایفا کرده بود، به واسطه رابطه خوبش با اسکوچیچ نقش واسطه را در این مذاکره برعهده گرفت.

مذاکرات بین طرفین به نتایج خیلی خوبی رسیده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد تا 24 ساعت آینده اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی جدید سرخپوشان معرفی خواهد شد. البته اسکوچیچ تحت قرارداد فدراسیون کرواسی است و قبل از توافق نهایی با پرسپولیس باید به صورت توافقی از تیم تحت هدایتش جدا شود. اتفاقی که هنوز رخ نداده و شاید این مساله باعث شود معرفی اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی پرسپولیس به تاخیر بیفتد. 

اسکوچیچ در پرسپولیس مخالف دارد؟
با مطرح شدن نام اسکوچیچ برای هدایت پرسپولیس خیلی سریع این شایعه مطرح شد که برخی از بازیکنان این تیم اصلا رابطه خوبی با دراگان ندارند و در صورت آمدن این مربی از جمع سرخپوشان جدا خواهند شد. اما از جمع بازیکنان فعلی پرسپولیس فقط مرتضی پورعلی گنجی بود که در مقطعی از سوی اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشد و دلیلش هم این بود که زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در پرسپولیس فوق‌العاده عمل کردند و با این تیم به فینال لیگ قهرمانان رسیدند، از همین رو اسکوچیچ همین زوج را به تیم ملی برد.

نفراتی مثل پورعلی‌گنجی و مجید حسینی جایگاه خود را کم‌کم در تیم ملی از دست دادند. هر‌چند اسکوچیچ مجید حسینی و عارف غلامی را نیز به‌عنوان ذخیره شجاع و کنعانی به اردو فرا‌می‌خواند. علیرضا بیرانوند هم به خاطر نیمکت‌نشینی طولانی در بلژیک در بازی‌های پایانی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی جایش را به امیر عابدزاده که در اوج بود داد. عیسی آل‌کثیر یکی دیگر از بازیکنانی است که در زمان هدایت صنعت نفت آبادان توسط اسکوچیچ به خاطر مسائل انضباطی از سوی این مربی از جمع طلایی‌پوشان اخراج شد. در مورد بیرو گفتنی است او هیچ مشکلی با دراگان ندارد و موضعی علیه او نگرفته است اما دو بازیکن دیگر ممکن است که خیلی مشتاق کار کردن با مربی کروات نباشند. ناگفته نماند نفراتی مثل وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی و میلاد سرلک از جمع سرخپوشان ارتباط بسیار خوبی با اسکوچیچ دارند و طبیعی است اشتیاق زیادی برای کار کردن با دراگان داشته باشند. 

چرا پرسپولیس سراغ اسکوچیچ رفت؟
مسئولان باشگاه پرسپولیس بعد از صحبت با مشاوران خود از‌جمله برخی از بازیکنان به این نتیجه رسیدند که اسکوچیچ به چند دلیل گزینه بهتری نسبت به مربیان دیگر است. اول اینکه سابقه سال‌ها مربیگری در فوتبال ایران را در کارنامه مربیگری‌اش دارد و از شرایط حاکم بر فوتبال کشورمان کاملا آگاه است. مساله دیگر اینکه او از پرسپولیس و اکثر بازیکنان فعلی‌اش شناخت خوبی دارد و از این رو نیاز ندارد که زمان زیادی را صرف شناخت از بازیکنانش داشته باشد. موضوع دیگر اتمام قرارداد 10 بازیکن پرسپولیس است که مربی خارجی ناشناخته نمی‌تواند تشخیص دهد کدام یک از این بازیکنان به کارش می‌آیند و در چه پست‌هایی باید بازیکنان دیگری را به خدمت بگیرند.

اما موضوع مهم دیگر اینکه اسکوچیچ تفکراتش به برانکو نزدیک است و از آنجا که سبک کاری برانکو در پرسپولیس به بهترین شکل جواب داده، قاعدتا اسکوچیچ هم می‌تواند این مسیر را ادامه دهد. ضمن اینکه دراگان به مانند برانکو فرد قابل انعطاف و صبوری است و در صورت بروز مشکلات گوناگون از جمله مسائل مالی اهل اعتراض و قهر کردن نیست. 

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظر شما