شناسهٔ خبر: 67163532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

تقویم فرهنگی و تاریخی ارومیه تهیه شود

سمیرا محمدی

عضو شورای شهر ارومیه گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در اسرع وقت باید نسبت به تهیه و تدوین تقویم فرهنگی مناسبتی، هویت و تاریخی شهر ارومیه  اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث آریا، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور اظهار کرد: متاسفانه در مناسبت‌های تقویمی ارومیه توجه به هفته صنایع‌دستی کم‌رنگ بوده و این موضوع جای گله‌مندی دارد، بنابراین باید با تهیه تقویم فرهنگی و تاریخی توسط مدیریت شهری این روزها را گرامی داشته و برنامه‌ریزی خاصی برای آن انجام داد.

عضو شورای شهر ارومیه با تاکید بر ضرورت همکاری مدیریت شهری در احیای مکان‌های تاریخی و هویتی شهر افزود: در کنار بناهای تاریخی، صنایع‌دستی نیز بخشی از هویت و تاریخ شهر محسوب شده و با امضای تفاهم‌نامه بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه باید برای احیای اماکن تاریخی اعم از کاروان‌سراها، خانه افشاری و دروازه‌های تاریخی شهر و ... اقدامات اساسی انجام داد.

او گفت: حفظ آثار تاریخی و هویتی شهر ارومیه جزء مطالبات دیرینه مردم است و صاحب اصلی شهر مردم بوده و ما اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم در راستای جلوگیری از تحریف تاریخ و تمدن شهر نسبت به احیا و حفظ اماکن تاریخی و هویتی شهر ارومیه پیش‌قدم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما