شناسهٔ خبر: 67163502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اداره ‏کل میراث‌فرهنگی و خانه مطبوعات خوزستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند

سیدجواد خراسانی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و خانه مطبوعات خوزستان امضا شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث آریا، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین  اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و خانه مطبوعات خوزستان بعدازظهر روز ۲۳ خردادماه ۱۴۰۳ در راستای تعامل هرچه بهتر رسانه‌ها و مطبوعات استان همچنین منظور پیشبرد امور رسانه‌‏ای، اطلاع‌رسانی و برگزاری رویداد مشترک در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری منعقد شد.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در آیین امضای این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: تعامل هرچه بیشتر با رسانه‌های استان یکی از اولویت‌های ما از ابتدای فعالیت در این مجموعه بوده و امید داریم با ایجاد زمینه ارتباط موثرتر از ظرفیت عظیم رسانه‏‌های استان خوزستان جهت معرفی میراث فرهنگی و معنوی استان همچنین جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی، صنایع‌دستی و سایر بخش‌ها بهره‌مند شویم و موجب رشد و شکوفایی در این عرصه ها باشیم.

او افزود: خوزستان در حوزه‌های صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و گردشگری دارای ظرفیت‌های بالایی است که در هیچ نقطه‌ای از کشور این ظرفیت در کنار هم وجود ندارد.

ارسطوزاده ادامه داد: معرفی آثار و اشیای تاریخی یک از بخش‌هایی است که می‌تواند برای همگان جذاب و غرورآفرین باشد، اکنون بیش از ۱۰۰هزار شیء تاریخی در مخزن‌‏های استاندارد مجموعه میراث‌فرهنگی وجود دارد که حدود ۲۵هزار شیء امسال در پروژه احیای اشیای تاریخی توسط کارشناسان خبره در دست مرمت قرار گرفته‌اند و پیوست رسانه‌ای این پروژه می‌تواند مضمون بسیاری از خبرها و محتوای قابل ارائه در سطح رسانه‌ها باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان این‌که در یک سال اخیر بیش از ۴هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی در نقاط مختلف استان زیر نظر این اداره کل آموزش‌های عملی در رشته‌های گوناگون صنایع دستی دیده‌اند، گفت: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت نام‌گذاری شده است ترویج و آموزش صنایع‌دستی می‌تواند نقش محوری در ایجاد اشتغال و صادرات ایفا کند که این موضوع در اولویت و برنامه‌های اصلی اداره کل قرار دارد. در سال گذشته چندین نمایشگاه و بازارچه صنایع.دستی در سطح استان برپا شد و صنعتگران تولیدات خود را به صورت مستقیم عرضه داشتند، همچنین چند گالری برای معرفی صنایع‌دستی و آثار فاخر در شهرستان‌ها ایجاد شد. 

ارسطوزاده عنوان کرد: این تفاهم‌نامه با هدف و چشم‌انداز مناسبی تهیه و تدوین شده و امید است بتوانیم در آینده نزدیک به‌واسطه برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف خبرنویسی و تولید محتوای چند رسانه‌‏ای، آثار فاخر به زبان‌های انگلیسی، عربی و... برای ارائه در سطح رسانه‌های داخلی و خارجی با هدف معرفی جاذبه‌ها و توسعه گردشگری و عرضه و صادرات تولیدات صنایع‌دستی استان تهیه شود و انتشار یابد.

او اظهار کرد: همچنین از همه ظرفیت‌های این مجموعه در راستای آموزش و برنامه‌های مشترک با رسانه‌های استان برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های استان در حوزه استانی، ملی و فراملی استفاده خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند از راه همفکری با میراث‌فرهنگی استان به سمت هدف مشترک پیش بروند و ما نیز همکاری لازم را با رسانه‌ها خواهیم داشت.

در ادامه علی بهمنی مدیر خانه مطبوعات خوزستان نیز گفت: خوزستان در صنعت جایگاه بالایی دارد و آموزش خبرنگار تخصصی یکی از نیازهای ضروری است.

او افزود: برگزاری جشنواره تولید محتوا یکی از راهکارهای مناسب برای تولید آثار ارزشمند در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنایع‌دستی و گردشگری است.

این تفاهم‌نامه به منظور برگزاری جلسات مستمر هم‌اندیشی بین رسانه و حوزه‌های تخصصی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، تولیدمحتوای رسانه‌ای از رویدادهای مختلف این مجموعه در طول سال، برگزاری نشست‌های تخصصی با اساتید دانشگاه، نخبگان و هنرمندان، پیشکسوتان و صنعتگران، استفاده از ظرفیت تبلیغاتی، رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال و استفاده از طرح‌های دانشگاهی و همچنین اجرای برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی بین خانه مطبوعات استان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان به مدت دو سال امضا شد.

اداره ‏کل میراث‌فرهنگی و خانه مطبوعات خوزستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند

اداره ‏کل میراث‌فرهنگی و خانه مطبوعات خوزستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند

انتهای پیام/

نظر شما