شناسهٔ خبر: 67163450 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بنی‌تمیم: امیدوارم تجربه تلخ اسماعیلی به طلای المپیک برسد

مدیرکل ورزش استان خوزستان ابراز امیدواری کرد تجربه تلخ سعید اسماعیلی در مصاف با حریف کوبایی، خروجی‌اش طلای المپیک باشد.

صاحب‌خبر -

حمید بنی‌تمیم که با حضور در بوداپست از نزدیک شاهد عملکرد کشتی‌گیران خوزستانی در راه کسب دوبنده تیم ملی در بازی‌های المپیک بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در این مورد اظهار داشت: اگر وزن به وزن جلو برویم مهدی محسن‌نژاد با توجه به اینکه در چندین مسابقه ملی‌پوش بوده است، تجربه لازم را دارد. در این تورنمنت هم نشان داد نسبت به گذشته خیلی اشتباهاتش کمتر شده است و توانست صاحب دوبنده تیم ملی شود.

وی در ادامه درباره حرکت اخلاق‌مدارانه این کشتی‌گیر بعد از رقابت با امیررضا ده‌بزرگی و دلجویی از حریفش که به شدت ناراحت بود، گفت: از این رشته پهلوانی توقع چنین رفتارهایی می‌رود، خصوصاً که محسن‌نژاد هم روحیه پهلوانی دارد. این حرکت او قابل تقدیر و ارزشمند است.

سرپرست سابق فدراسیون کشتی راجع به رقابت بین محمدرضا گرایی، محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری کشتی‌گیران شیرازی با سعید اسماعیلی و امین کاویانی‌نژاد دو کشتی‌گیر خوزستانی که با برتری خوزستانی‌ها تمام شد، تصریح کرد: باتوجه به چرخه‌ای که تعریف شده بود هر دو کشتی‌گیر به مسابقه اعزام شدند و از قبل پیش‌بینی می‌کردیم این اتفاق بیفتد، هرچند واقعاً هم رضا گرایی و هم علی گرایی برای ما خیلی عزیز هستند و حیف است کشتی به این زودی این دو عزیز را از دست بدهد، اما در عین حال لذت ورزش و کشتی به همین رقابتی بودن آن و برد و باخت‌هاست. امین کاویانی‌نژاد هم کشتی‌گیر بسیار باهوش و باتجربه‌ای است و امیدواریم او نیز توقعات را در المپیک برآورده کند.

عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اشتباه بزرگ سعید اسماعیلی در مصاف با اورتا سانچز کوبایی در نیمه نهایی وزن 67 کیلوگرم که منجر به سخت شدن کار او برای رسیدن به دوبنده تیم ملی شد، گفت: تجربه بسیار تلخ و سنگینی برای سعید اسماعیلی بود، اما به نظرم دیگر چنین اشتباهی را تکرار نخواهد کرد. به هر شکل وقتی در سطح المپیک کار می‌کنیم، باید همه چیز برای‌مان المپیکی باشد و با حواس جمع چه در زندگی شخصی و چه تشک مسابقه، رفتار کنیم. به هیچ عنوان نباید ریسک کرد، چون اشتباهات ممکن است ما را از مدال دور کند. حالا امیدوارم خروجی این تجربه تلخ برای سعید اسماعیلی طلای المپیک باشد.

مدیرکل ورزش استان خوزستان با اشاره به اجرای چرخه انتخابی تیم ملی برای معرفی نفرات اعزامی به المپیک تصریح کرد: واقعاً جای هیچ حرف و حدیثی در هیچ وزنی باقی نماند، هم با توجه به نتیجه مسابقه و هم برگزاری رقابت رو در رو. من به نوبه خودم، نه به‌عنوان یک مسئول در ورزش خوزستان که به‌عنوان یک علاقمند به کشتی و کشتی‌گیر بازنشسته، از فدراسیون کشتی بابت برگزاری مسابقات شفاف برای انتخاب ملی‌پوشان ممنونم.

حمید بنی‌تمیم همچنین راجع به وضعیت دو کشتی‌گیر خوزستانی دیگر که قرار است در اوزان 87 و 130 کیلوگرم به المپیک بروند، خاطر نشان کرد: علیرضا مُهمدی کشتی‌گیر پر و پاقرص، نترس و قابل اعتمادی است که شاخص‌های یک قهرمان را به خوبی دارد. او هم بسیار جوان خوب و بی‌حاشیه‌ای است. امین میرزازاده نیز در چند میدان اخیر، از جمله مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی نشان داد مرتب رو به جلو پیش می‌رود و اکثر حریفانش را شکست داده است. قطعاً او هم می‌تواند خواسته ما خوزستانی‌ها و جامعه ورزش را برآورده کند. البته نمی‌خواهیم حساسیت ایجاد کنیم، اما تیمی بسیار پرمهره و قوی عازم المپیک می‌شود که می‌تواند شگفتی‌ساز المپیک باشد.

وی در خاتمه درباره پاداشی که خوزستان برای ملی‌پوشان المپیکی‌اش در نظر گرفته است، گفت: به همین منظور یک رقمی را به حساب هیئت واریز کردیم که در اختیار بچه‌ها قرار بگیرد. قرار بود اینجا هم بابت رسیدن به دوبنده تیم ملی پاداشی به آنها تعلق بگیرد که جایزه‌شان محفوظ است و با هماهنگی مسئولان استان، طی مراسمی هدایا تقدیم‌شان خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما