شناسهٔ خبر: 67162842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تلاش برای احیای نگین فیروزه ای شمالغرب کشور؛

۸۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه تبریز به دریاچه ارومیه ارسال می‌شود

تبریز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۸۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه تبریز به دریاچه ارومیه ارسال می‌شود که در آینده با گسترش شبکه این مقدار به ۱۲۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصفیه خانه قبلی تبریز ۷۰۰ هزار نفر را پاسخگو بوده و ۲۵ سال قبل افتتاح شده بود، اما تصفیه خانه جدید برای یک میلیون نفر طراحی و به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است که هفته دولت سال جاری بهره‌برداری رسمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پساب این تصفیه خانه به دریاچه ارومیه هدایت می‌شود، مجموع پساب مدول اول و دوم ۸۵ میلیون مترمکعب است، اما در اینده با گسترش شبکه فاضلاب و وصل شدن تمامی مسیرها این مقدار به ۱۲۰ میلیون مترمکعب در سال می‌رسد.

خانی افزود: هشت تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای دیگر استان در حال اجرا است که ۱۱ مورد به بهره‌برداری رسیده و شش مورد آن فعال و دو تصفیه خانه فعال نیست و به دنبال جذب اعتبارات هستیم تا آنها هم فعال شوند.

وی افزود: این شش تصفیه خانه شامل شهرهای اسکو و خسروشاه، آذرشهر، ملکان، مدول دوم مرند، هریس و خود تبریز و دو تصفیه خانه هم که جزو ضروریات و بودجه کامل نگرفته‌اند، برای هشترود و سردرود هستند.

وی یادآور شد: تصفیه خانه آذرشهر هم تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد و کسری بودجه داریم که اگر تامین شود، قابل اتمام در مدت زمان کمتری است.

نظر شما