شناسهٔ خبر: 67161976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خطر جدی برای هزاران بیمار با از کار افتادن بیمارستان‌های غزه

یک مسئول وزارت بهداشت غزه با هشدار درباره از کار افتادن بیمارستان‌های فعال غزه به دلیل کمبود شدید سوخت اعلام کرد که این بیمارستان‌ها تا کمتر از ۴۸ ساعت تعطیل می‌شوند و جان هزاران بیمار در معرض خطر جدی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که تقریباً همه بیمارستان‌های نوار غزه در سایه جنایت‌های وحشیانه و سیستماتیک رژیم صهیونیستی از کار افتاده و تنها چند بیمارستان به شکل محدود توانسته‌اند فعالیت‌های خود را ادامه دهند، «ماهر شامیه» دستیار معاون وزیر بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: بیمارستان‌های غزه به دلیل کمبود شدید سوخت در معرض تعطیلی قرار دارند و در صورت عدم ورود مقادیر جدید سوخت برای کمک به فعال سازی ژنراتورها، طی ساعات آینده جان هزاران بیمار با خطر جدی مواجه می‌شود.

وی در گفتگو با العربی الجدید اظهار داشت: شمار زیادی از بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند و برخی دیگر هم ظرف مدت زمانی که بیش از 48 ساعت نخواهد بود، مجبورند تعطیل شوند. در سایه ادامه جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه برای نهمین ماه متوالی، در حال حاضر 18 بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی به 5500 لیتر سوخت در روز نیاز دارند.

این مسئول وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه تیم‌های بهداشتی با تکیه بر سیاست جیره‌بندی به 3600 لیتر سوخت در روز برای فعال نگه داشتن مراکز بهداشتی و درمانی نیاز دارند تاکید کرد: تعداد زیادی از بیمارستان‌ها طی دوره اخیر به دلیل عدم وجود سوخت از کار افتاده‌اند. بیمارستان المعمدانی طی چند روز آینده از کار خواهد افتاد و این در حالی است که سایر بیمارستان‌ها مانند بیمارستان کمال عدوان، الصحابه و الحلو حداکثر تا 48 ساعت می‌توانند فعال بمانند.

شامیه هشدار داد که تنها ایستگاه اکسیژن باقی مانده در بیمارستان‌های غزه به دلیل کمبود سوخت، به زودی به شکل کامل از کار خواهد افتاد که این امر مستلزم اقدام سریع برای تامین مقادیر لازم سوخت جهت فعال ماندن بیمارستان‌های باقیمانده است.

وی در ادامه به کمبود شدید تیم‌های پزشکی در بیمارستان‌های غزه اشاره و اعلام کرد: با توجه به وضعیت جابجایی و آوارگی پرسنل پزشکی از غزه از شمال به جنوب که در ماه‌های ابتدایی جنگ رخ داد، با معضل کمبود شدید تیم‌های پزشکی مواجهیم؛ ضمن اینکه تعداد زیادی از پرسنل پزشکی در حملات وحشیانه دشمن به شهادت رسیده‌اند.

این مسئول وزارت بهداشت غزه به کمبود شدید دارو در این منطقه هم اشاره و تاکید کرد: قبل از آغاز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه، مردم این منطقه با کمبود 50 درصدی دارو مواجه بودند که این میزان از 7 اکتبر تاکنون به شکل وحشتناکی افزایش یافته است. در حال حاضر داروهای بیهوشی، لوازم جراحی، داروهای بیماری‌های مزمن و ... به طور کامل در نوار غزه خارج از دسترس است.

طبق آخرین آماری که دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه منتشر کرده، از ابتدای جنگ غزه تاکنون 33 بیمارستان و 55 مرکز بهداشتی به سبب حملات سنگین اشغالگران از مدار خدمت رسانی خارج شده است و اشغالگران طی این مدت از جنگ، 160 مرکز بهداشتی و 131 آمبولانس را هدف قرار داده اند.

همچنین به سبب ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود دارو به نوار غزه، 350 هزار بیمار که دچار بیماریهای مزمن هستند، در معرض خطر قرار دارند.

در این زمینه سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که تخریب بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و از کار انداختن سایر بیمارستان‌هایی که تاکنون توانسته بودند فعال بمانند، به معنای تصمیم اسرائیل برای اعدام جمعی بیماران و مجروحان است.

انتهای پیام/

نظر شما