شناسهٔ خبر: 67161418 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

تراز دریاچه ارومیه کاهش یافت؟

رئیس سازمان محیط زیست ‌از افزایش سطح تراز دریاچه ارومیه در سال جاری نسبت به خردادماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علی سلاجقه به برخی اخبار مبنی بر آمار منتسب به ستاد احیای دریاچه ارومیه درباره تراز دریاچه ارومیه واکنش نشان داد و گفت: آماری که در فضای مجازی توسط مدعیان حامی محیط زیست پخش می‌شود کذب محض بوده و آخرین آماری که دیروز اعلام شده نشان می دهد تراز دریاچه نسبت به ۱۶ خردادماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

رئیس سازمان محیط زیست ‌با بیان اینکه در حال حاضر مردم از ظرفیت‌های گردشگری این دریاچه استفاده می کنند، افزود: دریاچه ارومیه علاوه بر اینکه از آب نزولات جوی استفاده می‌کند، خود سازمان نیز در آنجا مدیریت کرده و برای اولین بار با توجه به ارتباطی که با وزارت نیرو وجود داشته خوشبختانه رهاسازی‌ها انجام شده و این رهاسازی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲.۵ میلیارد متر مکعب رهاسازی آب انجام شده است، ولی من بعد با توجه به کاهش نزولات جوی و گرمای هوا و تبخیر بالای آب دریاچه که امری اجتناب ناپذیر بوده و چرخه تبخیر چیزی عادی است ولی سطح تراز فعلا نسبت به سال ۱۴۰۰ بسیار مناسب است.

سلاجقه در ادامه گفت: سطح تراز دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۸ که سیلاب های ناگهانی زیادی رخ داد به ۳.۵ تا ۴ میلیارد مکعب رسیده بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در انتها بیان کرد: وضعیت فعلی دریاچه ی ارومیه مناسب و قابل قبول می باشد و آن روند قهقرایی جلویش گرفته شده است و این امر بیشتر مدیون کارهای عملیاتی همکاران در مجموعه سازمان بالاخص معاونت دریایی و امور تالاب ها اعم از لایروبی، رها سازی حق‌آبه‌ها، استفاده از تصفیه خانه های شهرستان های ارومیه و تبریز بوده که امیدواریم وضعیت از این نیز بهتر خواهد شد.

نظر شما