شناسهٔ خبر: 67160368 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

نگاهی به آنچه درباره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری رخ می‌دهد

متن و حاشیه سومین روز تبلیغات

صاحب‌خبر -

پزشکیان بیم‌ها و‌امید‌ها
برآیند تصویری که از شخصیت مسعود پزشکیان در میان کاربران فضای مجازی دیده می‌شود منفی نیست، اگرچه در همین ابتدای کار انتقاد‌هایی متوجه او شده؛ از بی‌برنامگی تا بازنشر ویدئویی قدیمی درباره فعالیت داماد او در زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و ابهام درباره ارتباط او با ماجرای فروش سؤالات آزمون دستیاری، زمانی که وزیر بهداشت بوده است. کاربران زیادی هم نگران حضور برخی افرادِ پیرامون حسن روحانی، در کمپین پزشکیان هستند؛ به‌خصوص در حوزه اقتصاد که بار دیگر راه برای کارگزارانی‌ها باز خواهد شد. کاربرانی هم در این میان درباره حمایت برانداز‌ها، تجزیه‌طلب‌ها و پان‌ترک‌ها از پزشکیان هشدار داده‌اند و تأکید کرده‌اند که البته او فردی متعهد به نظام است.

پورمحمدی، اوپنهایمر و حسام‌الدین آشنا
مصطفی پورمحمدی که با شعار «دولت قرار» در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر شده، در بخشی از یک گفت‌وگو با اجرای حجت‌الله ایوبی، رئیس ستاد انتخاباتی‌اش، از «اوپنهایمر» به‌عنوان آخرین فیلمی که به تماشا نشسته نام برده است. این فیلم  اثری از «کریستوفر نولان» است که داستان زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر» فیزیکدان نظری آمریکایی را روایت می‌کند. اوپنهایمر به‌عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته می‌شود. پورمحمدی می‌گوید دو بار این فیلم را تماشا کرده. این نامزد ریاست‌جمهوری همچنین روز گذشته «حسام‌الدین آشنا» مشاور و فردِ نزدیک به حسن روحانی را به‌عنوان مشاور رسانه‌ای خود برگزید که البته این خبر حذف شد.

«جلیلی» در صفحه «نفتالی»
«حنانیا نفتالی» که معرف حضور هست؛ عضو رسمی پیاده‌نظام اسرائیل در فضای مجازی که در بلوای «زن، زندگی، آزادی»، حق دشمنی‌اش با ملت ایران را تمام‌وکمال ادا کرد. حالا بعد از اطلاق «مسابقه دروغین دلقک‌ها» به انتخابات ریاست‌جمهوری، در پستی دیگر تصویر سعید جلیلی را منتشر و انتخابات پیشِ رو را با تعبیر «پلیس خوب، پلیس بد» توصیف کرده است. «فرید مدرسی» فعال مجازیِ نزدیک به علی لاریجانی هم خطاب به وزیر اقتصاد از تبلیغ سعید جلیلی توسط «مسعود براتی» انتقاد کرده که با واکنش براتی مواجه شده و در جوابش اینچنین توییت کرده است: «آقا فرید به کاهدون‌زده. من از اسفند ۱۴۰۲ هیچ‌گونه قراردادی با دولت ندارم».

زاکانی و گزارش سه‌سال شهرداری
هنوز تنور انتخابات آن‌طور که باید داغ نشده و کار بالا نگرفته و عمده حواشی و اظهارنظر‌ها درباره علیرضا زاکانی یادآوری تجربه انتخابات گذشته و نحوه حضور صریح و بی‌پرده او در مناظرات است. هرچند در طول مسئولیت او در شهرداری تهران هم، جریان غرب‌گرا - اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها- کم به او نتاختند و درست یا غلط، کم از او انتقاد نکردند. حالا در این روز‌های نخست تبلیغات انتخابات، عمده محتوای درباره زاکانی در فضای مجازی را گزارش عملکرد او در کمتر از سه سال تصدی مدیریت پایتخت تشکیل می‌دهد.
باید منتظر روز‌های پیش رو و مناظرات تلویزیونی و نسخه ۱۴۰۳ زاکانی ماند.

قاضی‌زاده و مردمی‌سازی نفت
از محور‌های ویدئوی تلویزیونی سید‌امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با مردم، تأکید این نامزد ریاست‌جمهوری بر واگذاری شرکت‌های دولتی به مردم بود؛ حتی شرکت نفت! این اظهارنظر او با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شده است. کاربری با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران - که آقای قاضی‌زاده نزدیک سه سال است ریاست آن را بر عهده دارد - علاوه بر سازمان بزرگ اقتصادی کوثر، ۱۴۷ شرکت دیگر را هم زیرمجموعه خود دارد، این پرسش را مطرح کرده که در این سه سال چند تا از این شرکت‌ها به مردم واگذار شده است؟ البته که ما هم جواب این سؤال را نمی‌دانیم. شاید همه، شاید برخی.

نظر شما